Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
Man får ingen garanti från DMM och det är ingen lögn...
Utan det är upp till säljaren (om han finns kvar då boxen pajar) att stå för det...
Så vi kan summera det till att du får garanti på produkten du köper av tillverkaren du köper den ifrån? Det lät väldigt annorlunda än hur allt annat fungerar.

Om vi säger såhär du skapar en produkt som heter NewNealBox säger vi och sen börjar jag sälja kopior på den till en 3e del av priset med exakt samma namn osv så det ser ut som orginalboxar...
Skulle inte du göra åtgärder mot det då? Garanterat att du skulle för det är olagligt det dom håller på med...
Jag hoppas alla som säljer kloner åker på stora skadestånd så småningom...
Det skulle inte vara några problem om dom säljer boxarna under annat namn och använder egna drivrutiner istället för att stjäla licenserade drivers som dom inte har rätt till... Dom bryter inte bara mot att dom använder säljer under DMM's namn och använder Dreambox som namn på boxen utan gör sig också skyldig till piratkopiering...
enigma och annat som är opensource får däremot användas...
Ska du verkligen ge dig in på dom legala bitarna nu? Antar att du är utbildad i internationell handelsrätt? Personligen är jag inte det och därför ger jag mig inte in i denna diskussion, men kan dock säga att jag struntar rätt så rakt i hur det går för DMM eftersom jag tycker dom är blodsugare som tar överpriser för skräphårdvara.
Kan tillägga att i det här fallet så låter du väldigt mycket som Antipiratbyrån i copyright-debatten som rullar på förfullt, du vet, den populära sidan som alla bryr sig om och verkligen lyssnar på!

... men som jag sa i den andra tråden så orkar jag inte bråka med dig mer nu.