Citat Ursprungligen postat av Yllas Visa inlägg
Jag testade kompisens DM800 från Kina med Gemini2 4.4 med bootloader 69 och upplevde den som väldigt trög den boxen.. Min 600 går mycket snabbare att göra det mesta med..
Är det så att Gemini2 är långsammare än Gemini för 600 eller är det bara kompisens klon som är kass?

jo, enigma1(dm600) är snabbare än enigma2 (dm800). dels är enigma2 en annan mjukvara dels innehåller den imagen fler filer och funktioner. eftersom du har mycket mer flashminne i en dm800 än dm600 så kan dom packa in mera mjukvara att ladda = tar längre tid.

men sen kom vi till de där med bootloadern...

min dm800 är mycket mer snabbare på bootloader 75 än vad den var när jag körde så gamal loader som 69.
uppstarten är ungefär lika långsam men beror ju på att imagen är så stor att ladda in.men den reagerar ljusår bättre på fjärren nu och när den t.ex startar en film. o.s.v.

men du kan ju jämföra dm500 med dm600. dm500 enigma1 laddas snabbare än på dm600. därför att man kör på en image somär ca hälften så stor som på dm600.

jepp jag har blåst 5000 kr på en dm800 + HDD. men jag slipper bry mig om att byta simkort.

med tanke på att den är så dyr så får jag ju lätt ut en ny dm800 på försäkringen även om de går mer än 2 år. om den nu skulle gå sönder. kostar då typ 1500 i självrisk. så frågan är väl om de inte är värt de att köpa orginal ändå. i varjefall då de gäller dm800. och främst nu när den uppdateras så ofta som den gör.