Sidan 26 av 169 FörstaFörsta ... 1624252627283676126 ... SistaSista
Resultat 251 till 260 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Tackad
    42 gånger
    Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
    frågan var inte vad jag och flera som kör original har betalt för ett sim chip. vad kostar ett klonchip?. jag undrar bara eftersom jag såg ett eller flera chip säljas för flera 100.. var det 700 ?

jag handlar oxå addidas... i turkiet de ggr jag orkar gå utanför hotellet å lyssna på deras prutningar.. när jag kommer hem köper jag nål och sytråd. för att sy ihop skiten igen när sömmarna spricker..

shit same.. jag bryr mig inte om original eller kloner. bara nyfiken på sim priset.

har själv en klonad dm7020 hemma.. den boxen har jag blivit pålurad att vara original.
    det däremot är jag jävligt EMOT.

jag gjorde mitt val och köpte en äkta dm800. cash is king...
    Jag vet inte vad ett SIM-chip kostar och bryr mig inte heller.
    Själv köper jag satellitmottagare och ingen mobil med låst abb.

2nd stage var först och främst tänkt som extra backup så att man inte skulle kunna förstöra bootloadern och få en obrukbar box.
    Att DMM sedan trycker i SIM för att lagra MAC och andra säkerhetskollar vid uppstart är väl inte förvånande med tanke på deras bakgrund.
    Ödets ironi vore väl om någon får till ett "soft-sim".

Jag vet också personer i min närhet som blivit pålurade kloner och betalat fullt dröm-pris. Tycker lika illa om det som du.
    Därför är det bättre om utseendet avviker lite som med DM500 v8, Eagle/Kamikaze/Miraclebox osv

Vill man använda sina cash för att köpa original så är det upp till var och en.

Citat Ursprungligen postat av Ollan Visa inlägg
    Är intressrad i att investera i en dm800hd och sökte runt lite.
    Fann denna sida: http://www.mydalle.com/shop/dreambox-dm800hd-satellite-receiver-dvbc-p-186.html

De tar 270USD för en DM800HD.
    Har någon erfaranheter av ovan nämda säjare? Har någon märkt någon skillnad mellan olika kloner av nämda box?
    En DM800-klon ska inte behöva kosta mer än 1800-1900 SEK inkl. frakt.
    http://wholesale.alibaba.com/search?...+800&CatId=509

Citat Ursprungligen postat av sadouk Visa inlägg
    Kan nu rapportera efter ca 2 månaders användande av en Klon 500 ifrån crown nämna detta. Den hänger sig typ 2 gånger per dygn oberoende om man kör Pli eller Gemeni.. enl insatt så ska inte orginal dm 500 hänga sig 2 gånger per dygn. Men men man får vad man pyntar för.
    Det är inte normalt. Vad är det som hänger sig? Även på FTA-kanaler?
    Telnetta och skriv ps när det händer...Möjliga orskaker:
    1. Nätdelen 2. Fel på konfig. 3. Annat hårdvarufel

Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Tackad
    9 gånger
    ny DM800 rev, Fläkten slår på när tunnern slår om till hd

http://joysats.com

Har varit i kontakt med http://joysats.com via mail och fått följande uppgifter.
    1st dm800c inkl frakt till sverige: 310USD

"Currently our Dreambox DM800 load is 7.2 it cann't upload to 7.4.Acutally whatever 7.2 or 7.4 is the same .7.4 isn't get so much improve . Our dm800 can upgrade gemini 4.4"

Ska man backa här lr vad tycker ni?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Tackad
    2 gånger
    nån som handlat DB för 1900 SEK inkl. frakt ..DM 800 då
    och fått den...var isåfall?
    finns ju rätt många ställen att handla på

Medlem gimmens avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Tackad
    2 gånger
    någon som vet skillanden på ddm 600s och en dm 600s??

Fick min Dreambox 800 klon idag. Beställde den av en säljare via Alibaba. Första intrycket av säljare var väl sådär. Jag valde EMS som leveransalternativ för att det skulle bli mindre risk att fastna i tullen. Men han skickade den som DHL ändå. Pratade med han om det och han sa att det försvunnit ett brev med EMS som han inte blivit ersatt med och skickar därför inte med dem längre. Behövde i alla fall inte betala något extra för frakten.

Två dagar efter att den skickades från Hong Kong ringde det på dörren och jag trodde inte mina ögon. Hur de lyckats få den från Hong Kong till norrland på två dagar var det värsta jag sett.

Har hunnit prova den lite och kör den med samma image som den kom, nämligen Gemini 4.4. Bootloader var #72 då de slutat leverera med #74 på grund av något problem de haft med den versionen. Följde med en fläkt som redan var monterad, men den stängde jag av väldigt snabbt då den inte alls var tyst. Boxen blir varm, men hade inte förväntat mig något annat, men 100% stabil hittils för mig i alla fall. Får se ifall jag bryr mig om att sätta in någon tystare fläkt, tycker det borde räcka med kylflänsen då jag hursomhelst inte kommer att sätta in någon hårddisk.

Fjärrkontrollen är lite seg som andra skrivit, men inget som stör mig alls. Möjligt det går att åtgärda genom att installera imagen på hårddisken istället med, läste om en som gjort det.

Är då jättenöjd hittils och totalkostnaden för mig blev 1853:- inkl. frakt. Var inte heller några som helst problem att söka åt kanalerna och HD-kanalerna funkar perfekt med. Men får väl ta och testa under en längre period och se om jag får några problem. Har inte tänkt att byta image heller. Så länge det funkar att se på TV så gör den det jag vill.

Har en liten undran. Har sett det skrivas om att man kan ställa in att den ska justera upplösning automatiskt. Är det något addon man själv måste installera och går det ladda hem direkt via gemini-servern i dreamboxen?

Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Tackad
    9 gånger
    Här finns en del patchade firmwares för kopior, samt div fixar och guider
    http://www.dreamboxsweden.com/list.php?c=support

Medlem qsecofrs avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av altair4 Visa inlägg
    Fick min Dreambox 800 klon idag. Beställde den av en säljare via Alibaba. Första intrycket av säljare var väl sådär. Jag valde EMS som leveransalternativ för att det skulle bli mindre risk att fastna i tullen. Men han skickade den som DHL ändå. Pratade med han om det och han sa att det försvunnit ett brev med EMS som han inte blivit ersatt med och skickar därför inte med dem längre. Behövde i alla fall inte betala något extra för frakten.

Två dagar efter att den skickades från Hong Kong ringde det på dörren och jag trodde inte mina ögon. Hur de lyckats få den från Hong Kong till norrland på två dagar var det värsta jag sett.

Har hunnit prova den lite och kör den med samma image som den kom, nämligen Gemini 4.4. Bootloader var #72 då de slutat leverera med #74 på grund av något problem de haft med den versionen. Följde med en fläkt som redan var monterad, men den stängde jag av väldigt snabbt då den inte alls var tyst. Boxen blir varm, men hade inte förväntat mig något annat, men 100% stabil hittils för mig i alla fall. Får se ifall jag bryr mig om att sätta in någon tystare fläkt, tycker det borde räcka med kylflänsen då jag hursomhelst inte kommer att sätta in någon hårddisk.

Fjärrkontrollen är lite seg som andra skrivit, men inget som stör mig alls. Möjligt det går att åtgärda genom att installera imagen på hårddisken istället med, läste om en som gjort det.

Är då jättenöjd hittils och totalkostnaden för mig blev 1853:- inkl. frakt. Var inte heller några som helst problem att söka åt kanalerna och HD-kanalerna funkar perfekt med. Men får väl ta och testa under en längre period och se om jag får några problem. Har inte tänkt att byta image heller. Så länge det funkar att se på TV så gör den det jag vill.

Har en liten undran. Har sett det skrivas om att man kan ställa in att den ska justera upplösning automatiskt. Är det något addon man själv måste installera och går det ladda hem direkt via gemini-servern i dreamboxen?

Låter intressant, har varit i kontakt med några på alibaba oxå.
    Vissa av dem påstår att de säljer 800r med BL74 som är uppgraderingsbar till 75, simkort version 2.1. Vet du vilken version du har på din? det brukar stå på en klisterlapp under boxen.
    Undra om man kan lite på det där med att man skall kunns uppgradera till 75?

/qsecofr

Citat Ursprungligen postat av qsecofr Visa inlägg
    Låter intressant, har varit i kontakt med några på alibaba oxå.
    Vissa av dem påstår att de säljer 800r med BL74 som är uppgraderingsbar till 75, simkort version 2.1. Vet du vilken version du har på din? det brukar stå på en klisterlapp under boxen.
    Undra om man kan lite på det där med att man skall kunns uppgradera till 75?

/qsecofr
    Verkar ha version 2.01. Men de håller ju på fixa #75 så bara vänta någon/några veckor så finns den säkert ute. Jag orkade inte vänta.

Medlem qsecofrs avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av altair4 Visa inlägg
    Verkar ha version 2.01. Men de håller ju på fixa #75 så bara vänta någon/några veckor så finns den säkert ute. Jag orkade inte vänta.
    Ja, man blir ju sugen alltså.
    Får man fråga hur du betalade? Paypal?

Liknande ämnen

1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss