Lädret, jag måste bara få kräkas lite konstruktiv kritik till/om dej.
I ett annat (för övrigt mycket bra) forum som bara diskuterar org Dreambox är du ganska aktiv. Om nån råkar där ställa en fråga ang clone så är du ganska snabb på att klippa och säga till att det finns andra forum som diskuterar clones..okey jag köper det, ett forum för org maskiner, that's it, no hard feelings. Jag tycker du har många bra inlägg i på det forumet.
Men då kan du väll hålla inne med helt sinnes störda svar här som inte tillför något. Har läst trådar här där folk söker seriös hjälp om nått bekymmer. Då läser man ett svar av dej där det står nått i stil med.."så går det när man inte handlar org....bla bla bla" tror du det är sånt man vill höra då man behöver hjälp?
Som sagt var..jag har två boxar, en org i TV-rummet och en clone i sovrummet. Jag har lärt mej mycket ur dina svar/trådar på "det andra" forumet då det gäller org. boxarna.
Men då man läser dina inlägg här när det gäller clone så sjunker du så djupt. Tappar helt förtroendet för dej. Acceptera att vissa köper clone. Kanske inte alla gånger beror på att man är snål..vissa kanske inte kan lägga 4-5000 på en box. Vissa tycker det är roligt att experimentera mm.
Till er alla som funderar på att köpa en clone så kan jag meddela att av mina två maskiner så är clonen inte nå sämre än min org box. Båda är DM800.
Som jag ser det så är det mycket svårt eller närmast omöjligt att få hjälp av "säljaren/tillverkaren" om clonen pajjar.
Sammanfattningsvis så om man vill ta risken att köpa en box där inga garantier gäller, eller att man kanske inte kan uppdatera den jämt och ständigt med alla nya org images så är clonen ett bra alternativ i förhållande till priset av en orginal.