jag har beställt via yaoxincn ett flertal gånger och nej, de öppnas inte i tyskland.
Yaoxincn skickar med DHL, DHL's Europa-hub ligger i Tyskland och sprids därefter vidare till slutdestination.
DHL öppnar aldrig paket/frakt/logistik förens det kommer till slutdestinationen. Där det är landets gällande lagar som gäller. Yaoxincn embalerar sina paket mycket bra och märker upp sina paket som "gift" och innehåll som "Digital Switcher" eller liknande med ett värde långt under det du köpt varan för. Jag brukar beställa fyra åt gången och har aldrig varit några problem. Tullavgiften brukar sluta på ca: 70-100:-/box.
Ni måste även förstå att DHL agerar ombud åt Tullen, dvs. DHL tullar och deklarerar själva varorna och skickar vidare all tulldeklarering elektroniskt till tullen.
Det står således ingen tulltjänsteman och ser sur ut som sedan läser paket för paket vad allt innehålle. Dagligen landar det DHL-kärror från Frankfurt eller Hannover eller var det nu är hubben ligger med 1000-tals paket och frakt från hela världen till privatpersoner och företag som ska vidare ut i hela Sverige.
Jag brukar även ringa in till DHL's kundtjänst och meddela mitt AWB-nummer som jag fått av Yaoxincn om att jag gärna hämtar varan själv på Arlanda istället för att de ska behöva köra ut det på en tid jag 99% av fallen inte är hemma på.
Då ringer de dig när de har varan på Arlanda, du åker dit och bemöts av ofta en snygg tjej i ca: 23-24årsåldern i deras reception som svarar "Här är ditt paket, det blir 300:- i avgift, tack och hej".
Så tro inte på alla skräckhistorier ni har om elaka tullare som gör att för att hindra spridningen av Dreamboxar. (Jag tror ingen på Arlandas DHL-avdelning/Reception ens vet vad en dreambox är).
So good luck!

So good luck!
Svara med citat