Sidan 87 av 169 FörstaFörsta ... 3777858687888997137 ... SistaSista
Resultat 861 till 870 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

Citat Ursprungligen postat av aminders Visa inlägg
    Vad har hänt med 8a8f8.com?
    Finns bara snack om ferrari?
    Pågår tydligen ett litet "krig" mellan Ferrari-teamet och SIM2.01-teamet som påstås ha försökt slå ut Ferrari-korten med diverse skadlig kod mm mm. P g a detta har forumet bestämt sig för att stänga ner Sim2.01-avdelningen. Är inte speciellt insatt i detta men lite kan läsas bl a här.

http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php/...Team#Post23333

Vad betyder det för nybörjare med en 800 på gång bestyckad med 2.01?

Citat Ursprungligen postat av skiman Visa inlägg
    Vad betyder det för nybörjare med en 800 på gång bestyckad med 2.01?
    Inget alls skulle jag tro. Images för Sim 2.01 finns ju att ladda ner på andra ställen.

Exempelvis här: http://www.dm800sim2.com/sim2/index.html

Själv kör jag DREAM ELITE V.133DV3 PHOENIX EDITION som jag personligen tycker är den bästa image som finns just nu.

Beställde en DM800HD V76 från mydalle i måndags förra veckan, frakt med EUEXP. Kunde hämta ut den på posten nu i onsdags utan problem.

Lyckades döda den genom att flasha den med fel image det första jag gjorde men efter att ha investerat 80:- i en nollmodemskabel och flashat in rätt image hoppade den igång igen.
    Kvalitén på boxen är helt ok, displayen sitter lite snett och knapparna på fjärrkontrollen håller inte samma kvalité som den som följde med min orginal DM600 men det kan jag leva med.

Ett tips för dom som ska beställa från mydalle är att köpa nollmodemskabeln där på samma gång.
    Senast redigerad av xlr8 den 2010-11-19 klockan 14:13.

Hej,

Hur är det med antal tuners på en 800c från dalle?
    Är det då en tuner men med plats för fler eller är det flera redan?
    Eller hat jag missuppfattat 800an?

/B

Går det inte att flasha via nätverkskabeln?

DM800'an levereras med en tuner och det finns bara plats för en tuner i den.

Normalt kan man flasha DM800'an över lan men i det här fallet hade jag laddat i en image som inte var gjord för den här versionen av bootloader vilket gjorde att det inte var möjligt att komma åt den via lan. (om jag förstod det hela rätt)
    Senast redigerad av xlr8 den 2010-11-19 klockan 19:29.

Min 800c;a som jag beställde 14nov från mydalle skickades idag 20nov.
    De var lite sura för jag betalade via "wire" och de tycker att deras bank tar för mycket betalt.
    Det är ju något för dom själva att lösa. Jag betalade min banks kostnad 50kr så det får räcka.
    De vill att man ska handla med kreditkort men då blir man länkad till paypal och dit vill man inte ha sitt kort anslutet.
    De har ju också wire som ett alternativ för betalning angivet på sin sida.

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av skiman Visa inlägg
    Min 800c;a som jag beställde 14nov från mydalle skickades idag 20nov.
    De var lite sura för jag betalade via "wire" och de tycker att deras bank tar för mycket betalt.
    Det är ju något för dom själva att lösa. Jag betalade min banks kostnad 50kr så det får räcka.
    De vill att man ska handla med kreditkort men då blir man länkad till paypal och dit vill man inte ha sitt kort anslutet.
    De har ju också wire som ett alternativ för betalning angivet på sin sida.
    Varför vill du inte ha ditt kort anslutet till Paypal?
    Paypal är ju helt suveränt på många sätt, du har bl a ett skydd från att bli blåst...

De har har haft problem med hackade konton. Jag tycker inte att säkerheten känns så bra och visst man kan säkert till slut ibland lyckas få tillbaka en slant men hur mycket arbete har man inte lagt ner då gissningsvis.

Liknande ämnen

1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss