Sidan 88 av 169 FörstaFörsta ... 3878868788899098138 ... SistaSista
Resultat 871 till 880 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

Citat Ursprungligen postat av xlr8 Visa inlägg
    Beställde en DM800HD V76 från mydalle i måndags förra veckan, frakt med EUEXP. Kunde hämta ut den på posten nu i onsdags utan problem.

Lyckades döda den genom att flasha den med fel image det första jag gjorde men efter att ha investerat 80:- i en nollmodemskabel och flashat in rätt image hoppade den igång igen.
    Kvalitén på boxen är helt ok, displayen sitter lite snett och knapparna på fjärrkontrollen håller inte samma kvalité som den som följde med min orginal DM600 men det kan jag leva med.

Ett tips för dom som ska beställa från mydalle är att köpa nollmodemskabeln där på samma gång.
    Fanns det ingen image i den vid leverans?
    Var finns en kabel för 80kr?

razorx
    Gäst
    Finns för 38,60kr på elfa annars https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa...1-25&toc=20696

Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Ok jag missade det att jag har ingen dator med en sådan port så det måste bli en usb-seriell då och det blir någon krona extra.
    Går det inte köra usb-usb när det gäller en 800?

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Tackad
    2 gånger
    Jag beställde en dm800 ifrån mydalle för ett tag sen. Funkade bra i någon vecka, sen dog tunern. Jag kontaktade dom och fick till svar att det var inga problem. Jag skulle skicka den till dom så skulle de skicka en ny L3 tuner. Jag skickade iväg den till dom men har inte hört något ifrån dom sen dess. Det har gått 5 veckor sen jag skickade till dom. Och dom svarar inte heller på mail när jag frågar dom vad som hänt med min tuner.

Dom verkar mest intresserad av att sälja sitt skräp och sen inte stå för skiten om den inte håller.

Någon som vet någon annan bättre sida där jag kan beställa en L3 tuner till ett hyggligt pris?

Citat Ursprungligen postat av skiman Visa inlägg
    Fanns det ingen image i den vid leverans?
    Var finns en kabel för 80kr?
    Jo den hade en gemini-image när den levererades men ville prova en annan image.
    Jag köpte min nollmodemskabel på Kjell & Co.

Medlem truckiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2006
    Tackad
    2 gånger
    "DINKAN" Ta kontakt med mydalle via "live chatten" på deras hemsida. Då brukar dom svara. Dom brukar vara anträffbara fram till 14-tiden på vardagar...

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Tackad
    2 gånger
    Tack Truckis. Jag ska prova det. Återkommer med information hur det går om någon är intresserad

Citat Ursprungligen postat av Dinkan Visa inlägg
    Jag beställde en dm800 ifrån mydalle för ett tag sen. Funkade bra i någon vecka, sen dog tunern. Jag kontaktade dom och fick till svar att det var inga problem. Jag skulle skicka den till dom så skulle de skicka en ny L3 tuner. Jag skickade iväg den till dom men har inte hört något ifrån dom sen dess. Det har gått 5 veckor sen jag skickade till dom. Och dom svarar inte heller på mail när jag frågar dom vad som hänt med min tuner.

Dom verkar mest intresserad av att sälja sitt skräp och sen inte stå för skiten om den inte håller.

Någon som vet någon annan bättre sida där jag kan beställa en L3 tuner till ett hyggligt pris?
    Jag har förstått att det finns en svaghet med tuners i vissa Dreamboxar.
    Håller de dålig kvalitet även för övrigt?
    De tyska originalboxarna görs ju också i Kina dock kan det ju skilja då i komponenter och kontroll.

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Kvaliteten varierar en del, och jag rekommenderar inte L3 Tunern

Tänkte precis beställa en ny från Mydalle när min gamla DM500 bara låser sig och kräver omflashning via nullkabel för att fungera hackigt ett par dagar för att sen kräva ny flashning igen (provat mängder med images och tror det är nått hårdvarufel då den varit så nästan från början). Och här kommer frågan.. vilken shipping method rekommenderar ni som beställt en del från Kina för minst risk att tullen stoppar mitt paket?

Liknande ämnen

1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss