Resultat 1 till 10 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger

    Kinesiska dreambox?

    Citat Ursprungligen postat av spec Visa inlägg
    I en klon med A8P-chip är det inga problem att köra originalimage.
    Det är alltså sånna som Ibrahim matar sina boxar med... Det är då det blir en "originalklon"
    Senast redigerad av Muggesand den 2014-01-10 klockan 23:09.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2004
    Inlägg
    82
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    Det är alltså sånna som Ibrahim matar sina boxar med... Det är då det blir en "originalklon"
    Men vilken fåntratt du är, han har ju inte s k r i v i t originalklon, så vem är det du citerar?

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    5
    Tackad
    2 gånger
    Herregud vilket gnabb det är här.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Är av uppfattningen att kloner måste bekämpas då tex openpli vägrar stödja dreambox i framtiden. Det får i te bli samma sak med vu+ boxarna att mjukvaru stödjet tappar tack vare piratkopieringen med kloner...

    men jag skulle aldrig göra rena påhopp utan informera att orginal finns till nästan samma pris. Skiljer ca 500 spenn. Är det då inte bättre att lägga de pengarna och veta att man får riktigt garanti och den svenska lagstiftningen ang postorderköp och sånt. Plus att det faktiskt är den riktiga hårdvaran och inget falskt skit?

  5. #5
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Nu tänker jag inte lägga nån värdering i klonens vara eller icke vara, men det är ju inte pga kloner som Openpli slutar göra images till Dreambox, där behöver du nog läsa på lite.


    "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s

    With the decision of Dream Multimedia to abandon open source for their STB’s, our motivation for dealing with the consequences of that has dwindled.

    This has gotten to the point that we are no longer willing to apply Dream Multimedia specific patches, which is why we do not support their v2 STB hardware."
    Multitasking means screwing up several things at once.


  6. #6
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Nu tänker jag inte lägga nån värdering i klonens vara eller icke vara, men det är ju inte pga kloner som Openpli slutar göra images till Dreambox, där behöver du nog läsa på lite.
    Det han menar är nog DMM:s val att stänga koden, som väl anses vara pga klonerna. Vilket sedan ledde till OpenPLi:s beslut.

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det har varit en del snack om kloner här och speciellt Vu+ kloner som börjar komma nu. Dreambox kloner har vi ju varit vana vid i några år.

    Jag gjorde en liten koll på priser, priserna på originalboxar har jag tagit från den billigaste svenska säljaren på Prisjakt.

    Om man tittar på en Dreambox DM800SE så kostar den:
    original 3639:-
    klon A8P (dm800.eu) 1141:- + frakt 230 = 1371:-
    klon A8P (mixeshop) 1040:- + frakt 255 = 1295:-

    Om man tittar på en Vu+ Solo2 så kostar den:
    original 2500:-
    klon (dm800.eu) 1617:- + frakt 250 = 1867:-
    klon (mixeshop) 1406:- + frakt 262 = 1668:-

    Vi ser här att Vu+ boxen har ett ganska juste pris i original. Man kan tjäna 700-800 på att köpa en klon från Kina men man tar ju då vissa risker. Man kan åka på tull-avgifter, det kan bli svårt med garanti-ärenden m.m. och kvaliteten är okänd.
    I detta fallet hade jag nog valt att köpa min box i Sverige även om den blir 700:- dyrare så vet jag att jag får en original och att jag har fulla garantier m.m. Kan vara värt 700:- i mitt tycke.

    Vi ser också att prisskillnaden mellan original och klon är mycket större på DM800SE. Det blir c:a 2300 kronor dyrare att köpa original, originalet kostar mer än dubbelt så mycket som klonerna!
    I detta fallet hade jag kanske tagit riskerna med att handla från Kina när det är såpass mycket pengar att tjäna.

    Med detta inlägg vill jag egentligen bara ha sagt att jag tycker det är onödigt att köpa Vu+ kloner när Vu+ original har så fördelaktiga priser. De extra hundralapparna stöder jag gärna tillverkaren med och vet att jag får justa grejer.

    När det gäller Dreambox är situationen lite annan tycker jag. Här har jag full förståelse för de som vill köra kloner eftersom det handlar om sådana dramatiska prisskillnader.

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss