Sidan 147 av 169 FörstaFörsta ... 4797137145146147148149157 ... SistaSista
Resultat 1 461 till 1 470 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #1461
    Inga priser på hemsidan och inga köp där heller allt går via mail :P

  2. #1462
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rst Visa inlägg
    Asnöjd med brandasat iaf och med min DM också
    213usd med frakt +192kr till ups 1560:- sen köpte jag en hdd på netonnet för 480 också

    men 2050:- för en dm800se med 500Gb e rätt ok enligt mig iaf
    Jämförde m Mixeshop;
    Mixeshop OEM 800HD SE SIM 2.10
    €176,24 inkl 500GB HDD och frakt (Fedex)
    Också bra service och priser på hemsidan.
    Senast redigerad av tobbe54 den 2013-01-28 klockan 09:47.
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  3. #1463
    Citat Ursprungligen postat av tobbe54 Visa inlägg
    Jämförde m Mixeshop;
    Mixeshop OEM 800HD SE SIM 2.10
    €176,24 inkl 500GB HDD och frakt (Fedex)
    Också bra service och priser på hemsidan.
    Ville inte ha en sim2 utan en Ferrarisim men de är väl upp till var och en
    Forumet jag länkade till va dom som rekommenderade Branda för dom är seriösa och så funnits med sen Ferrari kom typ...

    Men sim2 kanske är jättebra men jag fastnade för ferrarisim av nån anledning

    Såg även att det var en DM800hd du länkade till dm800se ferrarisim med 500gb+frakt kostar 267usd där 1800:- plus moms sen då så typ samma skulle jag säga kanske tom lite dyrare då...
    Senast redigerad av rst den 2013-01-28 klockan 11:54.

  4. #1464
    Jag har hittilis beställt 2st DM800HD kloner från mydalle, den första för lite mer än 2år sedan och den fungerar fortfarande utan problem.
    Den senaste boxen levererades med den beryktade lilla högljudda fläkten som jag finner fruktansvärt irriterande. Min tanke är då, om min första box klarat sig med passiv kylning i över 2år varför då bara inte plocka bort fläkten på den nya boxen och hoppas på det bästa, eller kan jag räkna med en havererad box inom några månader?

    Tacksam för förslag och idéer..

  5. #1465
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Jag plockade ut fläkten och ställde boxen på en sån här:
    http://www.netonnet.se/art/dator/lap...u/123873.4220/
    Har funkat tyst och klockrent drygt ett år nu.

    Den är inte mycket större än boxen.

  6. #1466
    Citat Ursprungligen postat av micklarn Visa inlägg
    Jag plockade ut fläkten och ställde boxen på en sån här:
    http://www.netonnet.se/art/dator/lap...u/123873.4220/
    Har funkat tyst och klockrent drygt ett år nu.

    Den är inte mycket större än boxen.

    Hmm, är den knäpptyst eller bara tystare än orginalfläkten? Jag förmodar att den ansluts till en av USB-portarna på baksidan av boxen, isf undrar jag om fläkten stänger av när man sätter boxen i viloläge eller om den är igång hela tiden?

  7. #1467
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Citat Ursprungligen postat av xlr8 Visa inlägg
    Jag har hittilis beställt 2st DM800HD kloner från mydalle, den första för lite mer än 2år sedan och den fungerar fortfarande utan problem.
    Den senaste boxen levererades med den beryktade lilla högljudda fläkten som jag finner fruktansvärt irriterande. Min tanke är då, om min första box klarat sig med passiv kylning i över 2år varför då bara inte plocka bort fläkten på den nya boxen och hoppas på det bästa, eller kan jag räkna med en havererad box inom några månader?

    Tacksam för förslag och idéer..
    Kontakta Chris på MyDalle så skickar han säkert en ny fläkt kostnadsfritt.

  8. #1468
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    14
    Tackad
    3 gånger
    Tänkte låna tråden lite och ställa frågar som kanske finns svarade på sidan 54. Eller 129. Har bara inte kammat igenom alla sidor än.

    Jag vill uppgradera från en DM500C. Har en 55" och kör genom scart. Helt ok då jag inte kollar på tv så ofta. Dock får jag en känsla utav att bilden, även om det inte är en HD sändning, blir skarpare och finare och kanske t.o.m. upscalad om man kör en DM800*? Jag har googlat som fan och blir inte riktigt haj på vad man ska ha. Har till slut hamnat på Mixeshop.com och sitter nu fast här,

    Vilken utav dessa ska man ha? Någon säger M Tuner då den ger starkare signal? Ger den bättre bild också?
    Det verkar också som att de flesta kör sim2.10 (ingen aning vad denna gör) och den mest underhållna versionen. Jag kan som sagt inte allt för mycket.

    Jag kör ComHem, inga HD kanaler. Vilken utav dessa ska man köpa? http://www.mixeshop.com/Supply-for-dmoem-800sesct_c321 - vill inte ha WiFi modul. Dessa är bara med kabel.

    Jag skulle uppskatta om någon kunde säga, "köp den hör för att.." så blir jag nöjd och lugn. Skulle uppskattas mycket. Vill bara inte köpa någon utav de 7 och sedan upptäcka att jag köpt "fel".

    Slutligen, tack som fan för hjälpen och till dig/er som tar er tid att svara och förklara för noobs

    MVH

  9. #1469
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av topo Visa inlägg
    Tänkte låna tråden lite och ställa frågar som kanske finns svarade på sidan 54. Eller 129. Har bara inte kammat igenom alla sidor än.

    Jag vill uppgradera från en DM500C. Har en 55" och kör genom scart. Helt ok då jag inte kollar på tv så ofta. Dock får jag en känsla utav att bilden, även om det inte är en HD sändning, blir skarpare och finare och kanske t.o.m. upscalad om man kör en DM800*? Jag har googlat som fan och blir inte riktigt haj på vad man ska ha. Har till slut hamnat på Mixeshop.com och sitter nu fast här,

    Vilken utav dessa ska man ha? Någon säger M Tuner då den ger starkare signal? Ger den bättre bild också?
    Det verkar också som att de flesta kör sim2.10 (ingen aning vad denna gör) och den mest underhållna versionen. Jag kan som sagt inte allt för mycket.

    Jag kör ComHem, inga HD kanaler. Vilken utav dessa ska man köpa? http://www.mixeshop.com/Supply-for-dmoem-800sesct_c321 - vill inte ha WiFi modul. Dessa är bara med kabel.

    Jag skulle uppskatta om någon kunde säga, "köp den hör för att.." så blir jag nöjd och lugn. Skulle uppskattas mycket. Vill bara inte köpa någon utav de 7 och sedan upptäcka att jag köpt "fel".

    Slutligen, tack som fan för hjälpen och till dig/er som tar er tid att svara och förklara för noobs

    MVH
    Bilden bör bli avsevärt bättre med HDMI - även på SD-sändningar. 800SE verkar vara en väldigt prisvärd box. Om du har Com Hem så skall du ha C-versionen. Enligt mixeshop själva är det större risk att klon-boxarna med orginal-logga på fastnar i tullen, så kör med en utan kanske? Skippa A8P-orginal-SIM då dessa boxar kan sluta fungera en vacker dag. Tror det finns fler/oftare uppdaterade patchade images till SIM2 än Ferrari. Nu väljer jag lite åt dig här, utan att alls vara insatt själv (vet inte ens om allt jag sagt är 100% överensstämmande med verkligheten), men detta lämnar endast denna box kvar till dig:

    http://www.mixeshop.com/oem800se-c-s...sion_p911.html

    Kör med en sådan och en patchad OpenPLi-image så lär du iaf. bli nöjd!

    Edit: såg nu att det faktiskt inte framgår vilket SIM som sitter i den boxen, men det bör vara SIM2, någon annan får bekräfta detta...
    Senast redigerad av Jicarala den 2013-02-04 klockan 16:12.

  10. #1470
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Stämmer. Händer även på orginalboxar att den lossnar från moderkortet.
    För du har väl inte glömt att aktivera HDMI i settings i DBn?
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss