Sidan 20 av 169 FörstaFörsta ... 1018192021223070120 ... SistaSista
Resultat 191 till 200 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #191
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jooohan Visa inlägg
    Kanon och du tror inte det är nån time bomb i Pli jade 3?
    Enligt vad jag har hört så är det säkrare att köra Pli än Gemini, men jag har aldrig kört Pli utan endast Gemini för jag tycker den är något enklare..
    Vu+ Solo SE Version 2

  2. #192
    Kör nu även jag en dm500c från sat-crown flashad med pli dock inte den senaste då jag var osäker på timebomb, men skulle inte vara någon på pli vad jag hört. Fungerar då iaf utan problem. Möjligtvis att bilden är något åt det gröna hållet! Think green

  3. #193
    Citat Ursprungligen postat av zalsson Visa inlägg
    Kör nu även jag en dm500c från sat-crown flashad med pli dock inte den senaste då jag var osäker på timebomb, men skulle inte vara någon på pli vad jag hört. Fungerar då iaf utan problem. Möjligtvis att bilden är något åt det gröna hållet! Think green
    Jag kör en DM600 klon med senaste PLi och har iallafall inte haft några problem än.

  4. #194
    Jag har köpt en DM 500S från Crownsat för några månader sen. Jag har den helt i orginalutförande för att ta emot gratis kanaler. Strömkällan gick sönder nästan omgående, så den har jag bytt ut till en motsvarande. Men nu har jag ett nytt problem, alla kanaler försvann plötsligt. Kanallistan är kvar och signalstyrkan ok, men ingen bild. Den säger "Unknown error". Vid transponder scan hittar den 100 transponders men inga sändningar.

    Kan det vara så att boxen (tunern) är trasig, eller ska jag försöka med en ny image?

  5. #195
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger
    Det räcker ju med att kolla sin mac-adress för att se om boxen är i risk-zonen för en sk time-bomb.

    Jag har aktivt försökt att "förstöra" en box inköpt från dvbmonkey genom att köra Gemini 4.6 med time-bomb på den - men den fungerar fortfarande efter 8 månader.

  6. #196
    Färsking
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger
    Hej
    På min DM800-clone har jag testat:
    "NabiloBlackHole-11-BL72" och "DreamForum-II_v10.0-DM800".
    Båda funkar bra men jag lutar nog åt Nabilo...
    Problemet jag upplever oavsett vilken image är att fjärren känns otroligt seg.
    Jag har testat med olika kontroller.
    DM500 som står bredvid reagerar blixtsnabbt på fjärren men på DM800 måste man trycka flera ggr och verkligen sikta rätt.
    Antingen är det en dålig IR-mottagare i klonen eller också reagerar mjukvaran i boxen dåligt på fjärren.
    Är det nån mer som upplever dessa problem ?

    Min box kör BL72

  7. #197
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    102
    Tackad
    1 gånger
    Jodå, min fjärr är oxå seeeeg men funkar fint på andra boxar.....
    Är nog problem med ir mottagaren?
    Har provat många olika sw men samma resultat.

  8. #198
    oban, hur funkar det med att du kan köra BL72??

    Trodde cloner bara kunde köra upp till 69 pga diverse clone-attacker i BL?

  9. #199
    Citat Ursprungligen postat av oban Visa inlägg
    Hej
    På min DM800-clone har jag testat:
    "NabiloBlackHole-11-BL72" och "DreamForum-II_v10.0-DM800".
    Båda funkar bra men jag lutar nog åt Nabilo...
    Problemet jag upplever oavsett vilken image är att fjärren känns otroligt seg.
    Jag har testat med olika kontroller.
    DM500 som står bredvid reagerar blixtsnabbt på fjärren men på DM800 måste man trycka flera ggr och verkligen sikta rätt.
    Antingen är det en dålig IR-mottagare i klonen eller också reagerar mjukvaran i boxen dåligt på fjärren.
    Är det nån mer som upplever dessa problem ?

    Min box kör BL72
    ja, eller min dm800 (original) har till och från vart lite seg på fjärren. för att ibland inte reagerat alls. LT5 sp8 med senare drivers verkar funka bäst för mig just nu. har aldrig upplevt dm800 så snabb faktiskt som nu.

    hur snabb den är beror väl inte direkt på valet av image. utan tippar på att de ligger mest i vilka drivers som ligger i imagen.

    telneta till din dm800 skriv top och kolla att inte cpun jobbar hårt. vet du någon annan som har dm800 så kan du kanske låna den fronten annars.

    du måste iaf jämföra mot en annan dm800 och helst under samma image/drivers för att konstatera något.. då fjärren kan upplevas seg på vissa äldre images.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  10. #200
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    med secondstage loader 74 eller senare så blir boxen snabbare...
    Sen då det gäller fjärren så får man kolla så inget stör i närheten...
    Plasma TVs bla kan störa ut signalen så det kan faktiskt hjälpa att flytta boxen bara...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss