Sidan 100 av 169 FörstaFörsta ... 50909899100101102110150 ... SistaSista
Resultat 991 till 1 000 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #991
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Heh, säg att du betalade kontant via en snubbe som var i Sverige... och värdet är under 200 spänn..
    Vu+ Solo SE Version 2

  2. #992
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sneaky Visa inlägg
    Beställde två boxar mydalle idag, får se hur det går.
    Återkommer när/om jag får dom
    köpte du 500HD?

  3. #993
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Nix, 800HD

  4. #994
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2007
    Inlägg
    6
    Tackad
    1 gånger
    Hej,
    Beställde en DM500C från mydalle 18 april. Valde EUEXP för frakten. Boxen har inte kommit och på tracking infon står följande:

    SKELETON CON ADD 27/04/2011 15:55
    PARCEL TRACK IN 27/04/2011 10:53
    Departured from SFC location 21/04/2011 08:36
    Item pick up 21/04/2011 02:15
    Electronic data received 21/04/2011 01:51

    Har mailat mydalle men inte fått något svar.

    Någon som vet vad SKELETON CON ADD betyder? Någon som vet hur man kan kontakta EUEXP?

    Tacksam för svar.

  5. #995
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Skeleton con add tror jag innebär att paketet packas/skickas om i England. Det brukar dyka upp en Parcel Track out/in efter den raden i normalfallet.

    Kontakta mydalle istället så får du svar, det är deras tjänst.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  6. #996
    Håll er undan från Mydalle. Har inte annat än haft problem med dem. Går inte avbeställa hos dem, de frågar bara om man verkligen är säker att man vill avbeställa och sedan skickar de ändå och låtsas som att de inte hann. Sen erbjuder de fraktsätt som de inte vill leverera med utan de ber dig bara att byta till ett dyrare fraktsätt då de haft problem med det billigaste.

    De låtsas ha flera mejladresser att kontakta dem via och även MSN. Men det är bara en enda mejladress man kan få svar via och MSN svarar de aldrig på heller.

    Får du sedan något problem med det du beställt så är enda sättet att få det fixat att, på egen bekostnad, skicka in och få produkten bytt. Får du en icke fungerande produkt får du alltså betala returfrakten själv.

    Så mitt tips är att hålla er så långt borta från Mydalle som det bara går. Här är en butik jag inte provat själv men som alla rekommenderar då de är väldigt bra att göra med: http://www.primusat.co.uk/ Kanske är snäppet dyrare än Mydalle, men man riskerar ingen som helst tull eller moms och de ska ha väldigt bra support.

  7. #997
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2007
    Inlägg
    6
    Tackad
    1 gånger
    Tack för svar.

    Jag mailade mydalle för en vecka sedan men har inte fått något svar. Har även försökt att kontakta dom via livesupport men det verkar bara vara någon bot.

    @altair4, vilken mailadress är det man kan nå dom på?

  8. #998
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av altair4 Visa inlägg
    Håll er undan från Mydalle. Har inte annat än haft problem med dem. Går inte avbeställa hos dem, de frågar bara om man verkligen är säker att man vill avbeställa och sedan skickar de ändå och låtsas som att de inte hann. Sen erbjuder de fraktsätt som de inte vill leverera med utan de ber dig bara att byta till ett dyrare fraktsätt då de haft problem med det billigaste.

    De låtsas ha flera mejladresser att kontakta dem via och även MSN. Men det är bara en enda mejladress man kan få svar via och MSN svarar de aldrig på heller.

    Får du sedan något problem med det du beställt så är enda sättet att få det fixat att, på egen bekostnad, skicka in och få produkten bytt. Får du en icke fungerande produkt får du alltså betala returfrakten själv.

    Så mitt tips är att hålla er så långt borta från Mydalle som det bara går. Här är en butik jag inte provat själv men som alla rekommenderar då de är väldigt bra att göra med: http://www.primusat.co.uk/ Kanske är snäppet dyrare än Mydalle, men man riskerar ingen som helst tull eller moms och de ska ha väldigt bra support.
    Så olika våra erfarenheter är, jag har varit i kontakt med dem ett par gånger via mail och får alltid väldigt (över)trevliga svar och hyfsat snabba på svara är de också. Jag är väldigt nöjd med dem..hade ett supportärende med en trasig tuner i en 800, mailade dem och fick svar samma natt att de skickat en ny med china airmail. Kom tre dagar senare helt utan kostnad.

    Jag har fått svar när jag mailat både shop@ och customersupport@mydalle.com

    men det är mina erfarenheter.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  9. #999
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2007
    Inlägg
    6
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Så olika våra erfarenheter är, jag har varit i kontakt med dem ett par gånger via mail och får alltid väldigt (över)trevliga svar och hyfsat snabba på svara är de också. Jag är väldigt nöjd med dem..hade ett supportärende med en trasig tuner i en 800, mailade dem och fick svar samma natt att de skickat en ny med china airmail. Kom tre dagar senare helt utan kostnad.

    Jag har fått svar när jag mailat både shop@ och customersupport@mydalle.com

    men det är mina erfarenheter.
    Tack, har mailat dom på den adressen nu.

  10. #1000
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Så olika våra erfarenheter är, jag har varit i kontakt med dem ett par gånger via mail och får alltid väldigt (över)trevliga svar och hyfsat snabba på svara är de också. Jag är väldigt nöjd med dem..hade ett supportärende med en trasig tuner i en 800, mailade dem och fick svar samma natt att de skickat en ny med china airmail. Kom tre dagar senare helt utan kostnad.

    Jag har fått svar när jag mailat både shop@ och customersupport@mydalle.com

    men det är mina erfarenheter.
    Köpte en 500HD av dem som hade fabrikationsfelet där man var tvungen att löda 2st kablar. Det enda de erbjöd var att betala kostnaden för att löda det om jag gick till en firma som kunde visa kvitto. Vägrade byta ut den mot en ny utan fel ifall jag inte stod för returkostnaden. Innan jag ens fick den hade jag kontaktat dem för avbeställing och efter 4 dagar fick jag till svar "Vi skickar den idag är du säker att du vill avbeställa?" jag svarade inom 2min på det mailet och sen hände inget mer utan att den skickades ändå. Fick svar dagen efter "Oj vi hann inte avbeställa den".

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss