Sidan 65 av 169 FörstaFörsta ... 1555636465666775115165 ... SistaSista
Resultat 641 till 650 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #641
    Citat Ursprungligen postat av Lizzard Visa inlägg
    Vad har Blocket för bevis att det är en kopia? nej just det, dom har inget bevis.

    Man kan inte bara säga att det är en kopia när dom inte själva har undersökt varan.
    Kan tänka mig att Blocket har rätt att neka annonser om de så bara "misstänker" att det är kopia.

  2. #642
    Köpt från http://dreambox500c.com/ och har problem, som jag nämnt tidigare, med att den inte funkar. Någon nämnde att det kunde vara dåligt flashminne.

    Hur som så har jag försökt maila säljaren åtskilliga gånger utan att få ett enda svar! Verkar inte helt seriosa. Nåväl får skicka några kopior till på mailen och se vad som händer.

    Lite tråkigt då det är min första dreambox och jag var bered på att pyssla mycket med den. Nu känner man sig bara omotiverad.

  3. #643
    mjewp
    Gäst
    Bara lugn dom är långsamma som fan
    Jag beställde en box från dom som hadé trasigt moderkort
    tog säkert 3 veckor innan jag fick svar från supporten med hur jag skulle returnera kortet
    när jag väl skickat det så tog det 1 månad innan dom svarade att dom skickat ut ett nytt moderkort till mig
    väntar fortfarande på moderkortet :errf:

  4. #644
    Har nu tillkommit lite "varningstext" på sidan jag beställde min DM800. Kanske fler boxar som "försvunnit" i tullen.

    "Before you place the order to us, please read below. If you have placed the order that will mean that you have agreed with below clauses:
    1. As some country forbid local people to import the satellite receiver or cable receiver, and forbid people to import the clone dm800( with original logo or neutral ), the customs of the buyer's country may sequestrate the dm800 so that the buyer cannot get the goods. Please notice that we, the seller, will not endure this risk. This should be the risk that the buyer need to take. That is to say, if the dm800 is sequestrated by the buyer's customs, the buyer cannot ask the money back. We take charge of the Chinese customs. And we will state the goods as " gift of Hard Disk Player Box" or " Gift of Hard Disk Recorder" if you have not special requirement or require before the order."

  5. #645
    razorx
    Gäst
    Ja det är nog slutlekt nu

  6. #646
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Ja det är nog slutlekt nu
    Det tror jag inte, kolla på blocket så ser du massor med kloner till salu.
    Sen så beror det nog på vilken leverantör och speditör du väljer hur stor risken är för att åka dit, har dock inga bevis för att det är så utan jag resonerar bara logiskt.

  7. #647
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2006
    Inlägg
    13
    Tackad
    1 gånger
    Hur är det med Crownsat...är de en pålitlig leverantör...?
    Någon som nyligen beställt därifrån...??

    Har just mailat dem om pris på ett par AB IPBox 9000HD PLUS, skall bli intressant att se vad de svarar...

  8. #648
    Citat Ursprungligen postat av zalsson Visa inlägg
    Boxen har fungerat bra nu i ca 6 månader endast hängt sig någon enstaka gång.
    Men nu så får jag no signal på tv och bilden från dreamboxen blinkar till i bland.
    Lampan på dreamboxen verkar ha frusit då den inte reagerar.
    Dock så har jag bild och ljud via min stream.
    Testat dra ur ström mm och sätta i igen utan lycka.

    Så till frågan. Vad är troligast fel? Nätadaptern?
    Citat Ursprungligen postat av kurvan Visa inlägg
    Nätadaptern är det som är den troliga boven!

    //Kurvan
    Testat med polarens nätadapter utan framgång...
    Lampan lyser grönt och reagerar inte på kontrollen. börjar inte heller blinka rött eller reagera överhuvudtaget när man dragit ur strömmen och satt tillbaka den igen. Även knappen på fronten är ur funktion.
    Och ingen bild på tvn men streama via datorn fungerar.

    Lösning?

  9. #649
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Blocket håller på att rensa bland klonerna nu.
    eBay gör likadant. Läste på ett annat forum där någon hade satt ut en annons på en Dreambox.
    Den blev borttagen. En annan person blev bannad.
    I deras fall rörde det sig tydligen om Virg*n Media som hade klagat.
    eBay gick alltså helt på deras linje och det spelade ingen roll om boxen var klon eller äkta.

    En tredje person säger att DMM i Tyskland hade kontaktat eBay pga att hans box "kunde" vara en klon.
    Han emailade då DMM bevis på att den var äkta men dom brydde sig inte.

    Rena maffiafasonerna.

    Citat Ursprungligen postat av JockeGbg Visa inlägg
    Kan nämna att jag själv beställde en DM800 "Kinabox" för ett tag sedan som jag sedan inte sett röken av. Enligt DHL's tracker har den kommit till Tyskland men inte längre. Ingen på DHL kan svara på vart den tagit vägen och hänvisar mig till säljaren. Idag fick jag mail från säljaren som påstår att boxen blivit "konfiskerad" i Tyskland. Verkar alltså som Tyska tullen lagt beslag på den.
    AliPay/Escrow ska väl förhindra att man blir av med pengar om man inte har fått varan.
    Men du använde kanske inte det?

    Det finns som sagt en OEM silver version för att undvika läderhosenstasi. http://anonym.to?http://www.yaoxincn...ow.asp?id=1183

    Om det numera gäller även dessa så går det alltså inte att beställa eller skicka någon box på lagning utanför EU med DHL, EMS...utan att riskera att den förstörs i tullen? Även original.
    Komiskt.

  10. #650
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    http://anonym.to?http://www.yaoxincn...ow.asp?id=1183

    Om det numera gäller även dessa så går det alltså inte att beställa eller skicka någon box på lagning utanför EU med DHL, EMS...utan att riskera att den förstörs i tullen? Även original.
    Komiskt.
    Jag har skickat clonboxar fram och tillbaka till kina ett par gånger och sista gången undrade posten vad det var i boxen, jag skickade dom en länk till crown-sat med en förklaring (kinesiskan gick inte att tyda) och det fungerade. Dom nöjde sig med det och la inte på några extra kostnader.
    Men det var ju inte dhl, ems etc.

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss