Sidan 158 av 169 FörstaFörsta ... 58108148156157158159160168 ... SistaSista
Resultat 1 571 till 1 580 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #1571
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Nu tänker jag inte lägga nån värdering i klonens vara eller icke vara, men det är ju inte pga kloner som Openpli slutar göra images till Dreambox, där behöver du nog läsa på lite.
    Det han menar är nog DMM:s val att stänga koden, som väl anses vara pga klonerna. Vilket sedan ledde till OpenPLi:s beslut.

  2. #1572
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det har varit en del snack om kloner här och speciellt Vu+ kloner som börjar komma nu. Dreambox kloner har vi ju varit vana vid i några år.

    Jag gjorde en liten koll på priser, priserna på originalboxar har jag tagit från den billigaste svenska säljaren på Prisjakt.

    Om man tittar på en Dreambox DM800SE så kostar den:
    original 3639:-
    klon A8P (dm800.eu) 1141:- + frakt 230 = 1371:-
    klon A8P (mixeshop) 1040:- + frakt 255 = 1295:-

    Om man tittar på en Vu+ Solo2 så kostar den:
    original 2500:-
    klon (dm800.eu) 1617:- + frakt 250 = 1867:-
    klon (mixeshop) 1406:- + frakt 262 = 1668:-

    Vi ser här att Vu+ boxen har ett ganska juste pris i original. Man kan tjäna 700-800 på att köpa en klon från Kina men man tar ju då vissa risker. Man kan åka på tull-avgifter, det kan bli svårt med garanti-ärenden m.m. och kvaliteten är okänd.
    I detta fallet hade jag nog valt att köpa min box i Sverige även om den blir 700:- dyrare så vet jag att jag får en original och att jag har fulla garantier m.m. Kan vara värt 700:- i mitt tycke.

    Vi ser också att prisskillnaden mellan original och klon är mycket större på DM800SE. Det blir c:a 2300 kronor dyrare att köpa original, originalet kostar mer än dubbelt så mycket som klonerna!
    I detta fallet hade jag kanske tagit riskerna med att handla från Kina när det är såpass mycket pengar att tjäna.

    Med detta inlägg vill jag egentligen bara ha sagt att jag tycker det är onödigt att köpa Vu+ kloner när Vu+ original har så fördelaktiga priser. De extra hundralapparna stöder jag gärna tillverkaren med och vet att jag får justa grejer.

    När det gäller Dreambox är situationen lite annan tycker jag. Här har jag full förståelse för de som vill köra kloner eftersom det handlar om sådana dramatiska prisskillnader.

  3. #1573
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    @mrpotatohead exakt det jag menade.

    @atomized kan inte annat än att hålla med till 110% jag liksom du kan se fördelen med att välja dm klon än orginal. priset är helt enkelt omotoverande att köpa orginal. På vu+ har vi en helt annan situation. Jag skulle till och med vilja påstå att det är dumsnålt att köpa klon när det gäller vu+ boxarna

  4. #1574

  5. #1575

    dreamboxer cloner och dylikt

    Hej

    Orkade inte rikigt läsa igenom allt här /många sidor/ men någon som kan rekommendera en bra clone av dreambox eller någon annan modell.
    Jag har diseq motor så boxen ska kunna styra den fram och tillbaka en hel del gånger, tvn och satellit program kollas en hel del timmar så fläkten i boxen ska klara och inte bli för varm.. Har inte så många mer preferenser förutom att det ska vara en som klarar HD kanaler! samt HDMI. Boxen ska även klara av cammd och newcad och vad de nu heter dessa olika softcams

    Har ni något bra att rekommendera?

    Folk som ska påpeka att cloner och andra kineskopor är "dåligt" undanbedes. De får dock gärna hjälpa mig att köpa en original då jag inte har de pengarna som behövs!

    Tack i förhand.
    Senast redigerad av marko1999 den 2014-01-14 klockan 01:01.

  6. #1576
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Citat Ursprungligen postat av marko1999 Visa inlägg
    Hej

    Orkade inte rikigt läsa igenom allt här /många sidor/ men någon som kan rekommendera en bra clone av dreambox eller någon annan modell.
    Jag har diseq motor så boxen ska kunna styra den fram och tillbaka en hel del gånger, tvn och satellit program kollas en hel del timmar så fläkten i boxen ska klara och inte bli för varm.. Har inte så många mer preferenser förutom att det ska vara en som klarar HD kanaler! samt HDMI. Boxen ska även klara av cammd och newcad och vad de nu heter dessa olika softcams

    Har ni något bra att rekommendera?

    Folk som ska påpeka att cloner och andra kineskopor är "dåligt" undanbedes. De får dock gärna hjälpa mig att köpa en original då jag inte har de pengarna som behövs!

    Tack i förhand.
    Jag skulle rekommendera dej att köpa en vu+ solo2 kostar bara ca 2500 här i Sverige och då är det en originalbox. annan han du gå in på valfri klon sida som de rekommenderar här på tråden och köpa dej en Dreambox 800se med a8p sim. Resten väljer du själv om du vill ha wifi eller inte. eller S/S2 = satellit T = Marksänt (boxer) C = cable (comhem, tele2) tvåan på satellit står för att den är hd ready vilket den andra inte är.

    Men som sagt jag rekommenderar dej att köpa vu+ solo2 då den är så passa billig jag faktiskt har den bästa prestandan bara storebror som är bättre vu+ duo2. Men den boxen kostar MYCKET mer.

    Hoppas att jag hjälpte dej en bit iaf

  7. #1577
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av marko1999 Visa inlägg
    Hej

    Orkade inte rikigt läsa igenom allt här /många sidor/ men någon som kan rekommendera en bra clone av dreambox eller någon annan modell.
    Jag har diseq motor så boxen ska kunna styra den fram och tillbaka en hel del gånger, tvn och satellit program kollas en hel del timmar så fläkten i boxen ska klara och inte bli för varm.. Har inte så många mer preferenser förutom att det ska vara en som klarar HD kanaler! samt HDMI. Boxen ska även klara av cammd och newcad och vad de nu heter dessa olika softcams

    Har ni något bra att rekommendera?

    Folk som ska påpeka att cloner och andra kineskopor är "dåligt" undanbedes. De får dock gärna hjälpa mig att köpa en original då jag inte har de pengarna som behövs!

    Tack i förhand.
    Den om du vill köra original image
    http://www.mixeshop.com/dm800se-wifi...are_p1779.html

    eller den om du vill köra patchade image bägge 2 funkar fin
    http://www.mixeshop.com/dm800se-wifi...ity_p1139.html

  8. #1578
    Tack för svaret Kammaflaje! och Ibrahim

    Ibrahim

    Vad är skillnad den du länkade mot denna " http://www.dm800.eu/dreambox-dm-800h...-a8p-p-58.html "
    Har den inspelningsmöjligheter också?


    Undrar dock en sak till, har ju mobilt bredband och har ju begränsat med surf. Kommer HD kanaler att slita mer på nätet eller?

  9. #1579
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Citat Ursprungligen postat av marko1999 Visa inlägg
    Tack för svaret Kammaflaje! och Ibrahim

    Ibrahim

    Vad är skillnad den du länkade mot denna " http://www.dm800.eu/dreambox-dm-800h...-a8p-p-58.html "
    Har den inspelningsmöjligheter också?


    Undrar dock en sak till, har ju mobilt bredband och har ju begränsat med surf. Kommer HD kanaler att slita mer på nätet eller?
    1gb och en hd kanal äter den på 45-60min iom att boxen är försvag för att komprimera. Där passar vu+solo2 bättre iom att den klarar av att komprimera live.

  10. #1580
    Och jag som har 10gb..Då blir det kört ju?

    Vad menar du med komprimera?

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss