En kamrat med max 100 Mbit/sek (Comhem) och jag (max 8 Mbit/sek) laddade ner samma mycket stora torrent (108GB).
Han använde BitTorrent (BitTornado) och jag µTorrent. När han gick i mål hade jag 54% kvar och då stängde jag. Han hade stängt datorn på nätterna och jag höll på hela tiden i knappt två veckor. En gång när jag kollade nedladdningen hade min dator startat om sig själv och då fick jag starta µTorrent igen och då tog det över halvtimmen för µTorrent att kontrollera innan nedladdningen fortsatte.
När hans nedladdning hade gått klart upptäckte han att hans dator stod på utan att BitTorrent var igång. Då startade han BitTorrent och då började nedladdningen om från början och han avbröt då. När han tittar på en av filerna (var och en lite större än 4GB) upptäcker han att det finns datasnuttar från andra filer insprängda i hans fil.
Jag tror att då nedladdningen började om från början så trycktes mer data in slumpmässigt i hans filer.
Men nu till huvudproblemet: Jag kan inte återstarta min nedladdning med µTorrent! När jag försöker säger programmet att det inte finns utrymme på hårddisken för nedladdningen och när jag väljer det ställe på hårddisken där jag har filerna kommer samma svar. Jag hade tagit bort raden för torrenten ur µTorrent när jag stängde nedladdningen.
När jag nu går in på utforskaren har jag alla filer där med rätt antal GB, mappen innehåller 108GB data och var och en är av rätt storlek. Jag har inte hunnit kolla vad de innehåller ännu - men hur kan 54% plötsligt bli 100%? undrar en som frågat förr. Kan det vara "hål" i mina filer som syns som "datamängd" i utforskaren?