Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vad begränsar hastigheten?

  1. #1

    Question Vad begränsar hastigheten?

    Min fråga är ? Håller på här hemma o fixar lite med min dreambox och Asus router så alla barn här hemma får kolla på det dom vill. Nu skall skall jag bara ha 3 boxar hemma om man nu skulle vilja ha mer boxar vad är det som begränsar hur många boxar man kan ha? Kortet eller är det min Smartmouse kortläsare som bestämmer???

    Från en funderande hemma fixare:errf:

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    kortet är begränsningen, klarar 5 till ~15 användare beroende på kort. Beror ju förstår mycket på hur hårt det belastas av varje användare också.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Det finns inget sätt att "trimma" ett kort?!?!?

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006
    Inlägg
    37
    Tackad
    1 gånger
    Ja klarar 10 till ~ 15 kör och räcker med 2/x mbit ner/upp.
    0,5 eller 2.

    4 kör 0,8 mbit
    8 kör 1,5 mbit
    12 kör 2,0 mbit
    16 kör 2.2 mbit

    (192 kbit i 3 sek överföring från server till klienter.

    Te.x: överföring från Stockholm Till Malmö Klienter box.

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Hur räknar du ??

    30 bytes/ 10 sek till varje klient = 3bps/klient -> 15 klienter = 45 bps. Jag har testat att köra en server på ett hederligt gammalt modem, då min fiber blev avgrävd. Funkade hur bra som helst, testade då med 12 klieneter. Gammalt modem = 33kbit/s Även testat med GSM-modem på 9600 bps, det funkade oxå, dock lite hackigt, men INTE pga bandbredden, utan svarstiderna.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Med hänvisning till §10. Enbart diskussioner om Cardsharing inom hushållet är tillåtet. så stängs denna tråd.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-05, 15:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss