Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: hjälp bor i utlandet och....

  1. #1

    hjälp bor i utlandet och....

    Hej
    Heter Oszkar och jag med fam bor sen ett år tillbaka i Ungern tack vare jobb. har införskaffat mig en dr500+ som jag har card ch... med, men önskar ni kunde ge mig en guid FÖR EN TOTAL NYBÖRGARE hur jag kan lägga in nycklar till digi tv. har pogram som DREAMBOX EDIT och jag får kontackt med boxen men där tar det stopp, har ingen aning om vart jag ska skriva in nycklarna vilka jag med har fått tag i. Har även försökt att läta i forumen utan lyckade resultat ( beror förmodligen på att jag inte har en aning om vad jag ska leta efter ). tacksam för svar. MVH Oszkar

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.
    Lägg in nycklarna i /var/keys. Ännu bättre att lägga in scriptet i /var/script & exekverar det mha fjärren. Sedan behöver du oxå lämplig image (ex. Gemini) & även softcams ex. mgcamd
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    hej. tack för dit svar men tyvär förstår jag inte. vilket pogram ska jag använda? jag har provat med att gå in i boxen som du beskriver med fjärren men kommer bara till en punkt och där tar det stopp, kan ej skriva in något! orkar du sammanställa en guid till mig?? en brgriplig

  4. #4
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Enklaste är nog att använda programmet DCC och kopiera in dina nycklar "keys" i mappen /var/keys
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    oszkar, OT men ändå.

    Måste du använda dreambox ? bara undrar. Det är såklart enklare att använda en standardbox (om du kör canal digital) ?

  6. #6
    dennis "card ch..." i första inlägget

    on.t: använd t.ex filezilla för att komma åt filer på dreamboxen

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Storsnusaren, jaha.

    Jag hade då haft ett kort för att se på kanalerna, speciellt om man är utomlands, skulle kännas för osäkert med CS kanske, eller vad nu TS syftar på. Sak samma, ska inte skriva några mera inlägg i tråden eftersom det inte var det TS frågade efter.

  8. #8
    Hej Grabbar. tack alla för svar men mitt problem är följande. Jag kommer åt dr boxen jenom ip nummer eller genom br editen. men i båda fallen kan jag inte skriva in något als. jenom ip nummer, ser jag var ni rekomenderar mig att skriva in nycklarna var/key... men jag KAN INTE skriva någott als. i edit pogrammet har jag inte en sus var jag ska skriva. Poängen med nycklarna vore att jag kan nytja boxen till annat en kanal +, tv tusen osv för det funkar. vad jag är ute efter är dom ungerska kanalerna för att lära språket enklare osv. en en gång tack för hjälpen

  9. #9
    Är inte hundra på va du menar? Men om du inte kan editera filer med hjälp av t.ex http://filezilla-project.org/ o ditt nuvarade operativsystem så är det något riktigt knas.

  10. #10
    nu har jag kommit så långt att jag kan skriva in det genom ftp, och provar det ni föreslog. men inget händer. kan nanske någon sända en utförlig guide hur jag ska gå till väga? tack på förhand.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 19:47
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 19:37
  3. A-Kassa i Utlandet?
    Av mdredfox8 i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 23:07
  4. viasat och CD i utlandet??
    Av mike_g i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 21:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss