Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Problem med EPG & Programinfo

  1. #1

    Problem med EPG & Programinfo

    Jag har haft refresh av EPG via TV1000 men nu har det slutat att fungera. Även info om kanalen har slutat att fungera (på TV1000/TV1000 Action). Info visar den 20/5 kl 0200 och EPG:n refreshas inte längre.

    Har någon annan detta problemet eller är det bara något som hakat upp sig för mig ??


    Glöm det Naturligtvis så rullade igång nu igen !!!! Måste varit något på TV1000 som strulade

  2. #2
    Nästa gång det strular så kan du testa att ställa dig på Viasat Motor, den funkar den också

  3. #3
    Jag fattar inte riktigt detta! Om man nu inte har TV1000 eller viasat motor utan bara typ mediumutbudet, hur fasiken uppdateras EPG då ????? Nu har jag viasat motor som tur är, för ibland när strömmen varit bruten till boxen och man kanske tittat på SVT ett par timmar så är EPG tom och öde som en öken. Slår man då över till viasat motor ett par minuter så fylls den på.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    EPGn (EIT tabellerna) är inte scrambled. Ta en titt med dvbsnoop för att se hur innehållet på olika transponders skiljer sig.

  5. #5
    Ok, men hur sjutton tror ch att medelsvensson ska fatta att han måste ratta in boxen på viasat motor (som han egentligen inte har) för att uppdatera sin EPG? Lite knasigt tycker jag!

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Inte avsett för medelsvensson, iaf inte i de transport streams jag stött på. Att t.ex comhem/tele2 sänder epg schedules på endast en transponder är inget vanliga users märker, eftersom operatörens egna boxar har en custom applikation för epg som vet var datan finns. Möjligen finns det något i NIT tabellerna som skulle kunna användas för att hitta peka ut epg-transpondern, men har inte kollat.

  7. #7
    Hmmm... jag har en ch-box, en Samsung. Den borde alltså fixa att uppdatera epg oavsett vilken kanal jag tittar på, eller har jag fel? Min gör det INTE, men det kan ju vara fel på den, vad vet jag.....

Liknande ämnen

  1. Programinfo
    Av James Bond i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 09:48
  2. Programinfo??
    Av Last Man On Earth© i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-01, 22:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss