Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: ipred

ipred

jaha nu är ipred lagen igång!:'(
    vet någon om vad straffskalan är för nedladdning av film?
    max 2-års fängelse så kan de kräva ut ip nummret fast man kör via relakks

hur säkert är relakks igentligen? de sparar inget säger de men hur kan de då ge ut uppgifter om straffskalan är min 2 år??

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    eftersom det inte varit något fall i domstolen än är det för tidigt att uttala sig om straffskalan. Du behöver nog inte vara orolig om du bara drar ner en film eller så, då lagen inte gäller nerladdning av enstaka verk. Du måste ladda ner "en mängd" filmer för att bli drabbad.

Uppladdning är dock hårdare, där räcker det med ett enstaka verk.

Strunta i relakks, vänta på ipredator isåfall (http://ipredator.se/).
    Det är tror jag iaf, och vad jag hört, väldigt säkert.

Kryptering av hårddiskar med TrueCrypt (http://www.truecrypt.org/) kan vara något att fundera på också. Gratis, och mycket bra!

Kan även rekomendera usenet, vilket inte är gratis men relativt säkert om man nu laddar upphovsrättsskyddat. Ganska dåligt med svenskt och gammalt material dock...

men svaret på frågan hur kan dom ge ut upgifter när dom inte sparar dom är att det kan dom inte .enligt lagen behöver man inte spara infon samt att opratörerna inte ger ut person opgifter för en dom har fått reda på om det håller i eu-domstol

Obs hoppas unni D bara är början på fri nerladning så har det riktiga kriget börjat

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Tackad
    2 gånger
    det är mycket skitsnack från operatörerna för att vinna användare just nu......

jag vet om minst 2 operatörer som påstår att dom inte sparar användarloggar som loggar detta i minimum 2år............. dock är det smidigt att vägra. För den isp som hänger ut en användare till p0nt3n kommer nog tappa lite kunder ??

finns fina fildelningstjänster klara för ipv6 som i princip inte går att spåra...... dock kommer dessa att kosta som dagens proxy tjänster.... men dom är ruggigt mer effektiva....

1024bitars kryptering räcker ganska långt....

jaså

Citat Ursprungligen postat av arrow Visa inlägg
    det är mycket skitsnack från operatörerna för att vinna användare just nu......

jag vet om minst 2 operatörer som påstår att dom inte sparar användarloggar som loggar detta i minimum 2år............. dock är det smidigt att vägra. För den isp som hänger ut en användare till p0nt3n kommer nog tappa lite kunder ??

finns fina fildelningstjänster klara för ipv6 som i princip inte går att spåra...... dock kommer dessa att kosta som dagens proxy tjänster.... men dom är ruggigt mer effektiva....

1024bitars kryptering räcker ganska långt....
    Inte för att vara long........ tråkig men som jag sa så börjar operatörerna säga i massmedia att vi sparar inte loggarna längre för man vill inte ble av med sina användare unni samt någon till säger att nu rullar pengarna in så låt dom som vill stå utanför tekniken

Måste nog säga att jag är mycket negativ till Ipred. Det var ganska uppenbart att det skulle bli så här. Utan loggar är det inte bara fildelare som går fria, men även pedofiler och annat avskum. Det blir ju inte precis lättare för polisen att jaga rätt på dem numera. VPN blir egentligen inte bättre och sånt skulle lagstiftaren ha tänkt på, men gjorde det inte.

Jag kan bara gratulera alla kräk till krämare i film- och skivbranschen som käftat för ett par korvören som förmodligen ändå inte går förlorade. Undrar vem som är bättre att lagföra, en 15-åring och dennes föräldrar som tankar lite musik eller pedofilen som precis våldtagit en 10-åring och postat foton och filmer på detta.... För mig är valet enkelt, men för klåparna på Rosenbad verkar det inte vara så. Jag har fått det personligen bekräftat av... ja, det får bli upp till var och en att gissa det. Mitt förtroende för regeringen har tyvärr fått en rejäl knäck p.g.a. detta.

Fast om jag nu ska välja sätt att komma undan så har jag gjort mitt val, och det är INTE en operatör som inte loggar. Det finns som sagt andra lösningar för att komma förbi hantlangare som Pontén och hans anhang.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss