ansy_74, det är nog svårt att göra något. Det är inte alls säkert det gäller som du påstår toks. Sedan är det så att oavsett vad man säger över telefon är det skriftligt i avtalen som går "före" det muntliga. För att skydda sig ytterligare bör man spela in sådana typer av avtal samt få ett papper som bekräftar vad man kommit överens om från just comhem. Då kan man utan problem vinna en juridisk tvist.
Om det nu är ett telemarketingföretag, frågan är då var Comhem har skrivet i avtalet med det företaget, det kanske inte hjälper att dom "talade osanning" och att man kanske inte kan komma åt dem.
Jag tycker du ska ringa comhem och fråga vad du kan göra, såklart kan den nya ägaren ta över abonnemanget men jag har för mig man kan överlåta det på annan person som kan använda det som då bor i comhem anslutet hus.
Precis som folk som säljer CD eller Viasat abonnemang på blocket. Det borde gå att göra samma sak, iofs får du inte igen hela kostnaden men du kan ju bjuda på 3-4mån eller något vid försäljningen. Så får man hoppas det går att sälja det vidare.
Sedan om du råkar flytta till ett hus där det är Comhem, då gör det ju inget för då kan du i alla fall utnyttja den tiden du har kvar på abonnemanget.

Svara med citat