Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
Hmmm
"Vet inte om detta har med saken att göra, men om jag har låsning på Thor så måste jag vrida parabolen en liten bit åt höger för att få låsning på sirius"

När du säger så, då får jag känslan av att du ska byta plats på huvudena. Dvs. skifta i diseq eller byt plats på Thor / Sirius i din box.
Men om jag gör det, då kommer jag ju ta in Thor på det högra huvudet och då kommer ju huvudet jag ska ta in sirius på att komma ännu längre åt vänster?! Jag behöver väl komma med siriushuvudet längre åt vänster?

Ursäkta om jag inte riktigt fattar

*EDIT Har testat att skifta kablarna på Diseq nu och resultatet blir det samma fast omvänt, alltså när jag får låsning på Sirius så måste jag åt höger för att få låsning på Thor istället för höger för att få låsning på sirius som tidigare.

Är det någon av er som kör på samma sätt som mig som kan tala om vilken transponder de ställer in på respektive satellit i satfind som det funkar med? Börjar fundera på om jag ligger mot fel på Sirius kanske? Kör på 11216/24500V på Thor som föreslogs tidigare men det kanske inte ska vara 12053/27499V på Sirius då?