Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Frysningar av bild

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger

    Red face Frysningar av bild

    Hej
    Upplever att bilden fryser med olika intervall, ibland kan det gå upp till tio minuter mellan frysningarna, ibland kanske 3ggr/ 5 minuter... frysningarna varierar mellan 3-15 sekunder...
    Kan nämna att till bara för tre dagar sedan hade jag inte detta problem alls, det började i förrgår....Det jag gjort under denna tid är bara att ta ut kortet under ca 1 dygn för att försöka få igång en annan server....

    Servern jag har nu är en linux/debian med phoenixläsare från AD-Teknik och en Dreambox 7025s.

    Har startat om servern, startat om Dreamboxen och cammen... men inget verkar hjälpa....

    Tar tacksamt mot tips....

    Glömde nämna att jag kör mgcam 1.30 samt NewCs 1.50

  2. #2
    prova med att ta en annan mgcamd version som 1.31 lr .1.29 dem fungerar felfritt

  3. #3
    razorx
    Gäst
    Det är inte så att boxen förlorar kontakt med nätverket? Jag råkade ut för det med dåliga kablar.

    Telneta in i boxen och stoppa camen sedan startar du den och ser vad som händer när bilden fryser.

    "killall mgcamd"
    "mgcamd"

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    Tackar för era svar, men jag har nu satt i kortet i orginalboxen (Nokia 9802s) för att jag hade strulat och bytt newcs filen i dreamboxen så jag tror att kortet inte uppdaterat sig, skall testa ikväll när kortet suttit i orginalboxen en stund, hoppas att det fått uppdatering...

Liknande ämnen

  1. frysningar DM500
    Av lazerharp i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 15:35
  2. Frysningar
    Av follo1992 i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-09-30, 18:56
  3. Frysningar - Dreambox 800
    Av fredsp i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 12:06
  4. dm 600 uppdaterar inte + frysningar i bild
    Av jeppepeppe i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 19:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss