Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Pinga telia abb

  1. #11
    Surfa fungera, men jag kommer inte åt min andra dator för att flytta filer, kommer inte åt den ingen kontakt. Enligt Telia så ska det gå att pinga dom har inte stägnt av ICMP. Har min vanliga IP-adress. Det är därför som jag vill att någon med Telia pingar mot en som harTtelia. Jag kan pinga till telia.se Jag kan pinga ut och även ta emot ping utifrån så jag har inte blockerat i routern, har även tagit bort routern,men det är samma resultat tvätdött
    mvh/nierw

  2. #12
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Att du kan pinga har ingenting med att flytta filer, det är 2 olika protokoll (ICMP & FTP). Se bara till att tillåta FTP på din dator som du ska hämta filer från, kanske behöver du installera en FTP-server.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nierw Visa inlägg
    Surfa fungera, men jag kommer inte åt min andra dator för att flytta filer, kommer inte åt den ingen kontakt. Enligt Telia så ska det gå att pinga dom har inte stägnt av ICMP. Har min vanliga IP-adress. Det är därför som jag vill att någon med Telia pingar mot en som harTtelia. Jag kan pinga till telia.se Jag kan pinga ut och även ta emot ping utifrån så jag har inte blockerat i routern, har även tagit bort routern,men det är samma resultat tvätdött
    mvh/nierw
    Det är inte lätt att förstå vad du menar när du inte lämnar mer information...
    Sitter du på en adress med ett Telia ADSL-ab. och försöker nå en dator på en annan adress som också är ansluten till Telia ADSL?
    Tala då om ifall du har några routrar på de olika ställena? Vilket program använder du för att flytta filer?
    Har det fungerat att komma åt den tidigare?
    Vi kan inte gissa oss till allt det här...

  4. #14
    Jag kör CS mellan mina datorer, men i lördags morse så slutade det helt plötsligt att fungera. Har inte ändrat någonting. Tidigare om det blev avbrott efer någon uppgradering av configfiler så kunde jag kolla genom att pinga om jag hade kontakt och på det sättet veta var ett eventuellt fel var. Nu har jag kollat alla filer och hittar inget fel, så det är därför som jag funderar om telia har blockert något. Hoppas att jag inte har tassat på någon förbjuden regel.
    mvh/nierw

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Jo
    Jag har telia adsl för mig är ICMP öppet i båda riktningarna.
    Din dator/router eller vad du har måste vara uppsat för att svara på ping

  6. #16
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag kan bara tipsa dig om kommandot traceroute som är väldigt bra för att söka fel med. I windows heter kommandot tracert .
    Skriv:
    tracert <andra datorns ip-address>
    i ett kommandofönster och se hur långt du kommer på vägen dit.

  7. #17
    Nu har jag kört traceroute som fanns med bland nätverksverktyg i Ubuntu. Jag kommer till en adress hos Telia Jag har kontaktat Telia men ingen hjälp därifrån. Frågan är om någon har kapat mig, och om så är fallet vad göra?
    mvh/nierw

  8. #18
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Om jag fattar detta rätt så har du 2 olika Telia-abb, som du vill prata mellan. Men har du då router på båda sidorna ? Har du öppnat rätt portar i respektive router ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #19
    Allt fungerade tills i lördags, jag har ej gjort något. Alltså var åtkomsten rätt då så bör väl den var lika nu . När jag kör ping-plott mot datorerna (båda är telia 8 mb)1 mot 2 eller 2 mot 1 så kommer jag bara till telias server 81.233.194.1 sen är det stopp,samma med traceroute. Om jag däremot kör mot min arbetsplats Telia företags abb släpper samma server fram mig och jag har kontakt. Därför skulle jag vilja ha bekräftat av någon som har telia och kan pinga mot en med telia (inga andra abb) så jag vet om telia har gjort något (blockerat trafik för mig). Internet fungerar.
    mvh/nierw

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Det är inte så att du fått ett nytt ip på ena datorn då?
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

  1. Pinga D600C Fungerar inte.
    Av H85 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 20:06
  2. HD-tv hos Telia
    Av Polisen i forum IP-TV
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 21:33
  3. Telia Ip-Tv
    Av elke i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 09:43
  4. Telia IP-Tv
    Av elke i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 14:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss