Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Pinga telia abb

  1. #1

    Pinga telia abb

    Jag äger två telia abb och har ingen förbindelse med dessa. Går ej att pinga. Någon annan som har det problemet?
    mvh/nierw

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Det är inget problem, vad jag vet är ICMP-protokollet avslaget i telias end-router i alla deras nät.

    dvs funktionen att pinga ett telia-abb är avstängt av Telia i nätet = inget fel
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    nierw, det behöver inte innebära problem.

    Man kan inte lita på att det går att pinga adresser på Internet eftersom detta kan stängas av eller blockeras av brandväggar och annat.

  4. #4
    Det märkliga är att det hände natten mot lördag då bröts förbindelsen mellan mina datorer. Hade fel för 3 v sen men då kunde jag pinga mellan mina datorer och andra med telia. Så min fråga är om någon annan har råkat ut för strul med telias nät?
    mvh/nierw

  5. #5
    Jag tror att du får bäst svar genom att fråga Telia.

  6. #6
    Det har jag gjort. Det skulle vara intressant att veta om Telia har gjort något på sitt nät så att man inte kommer åt andra datorer. Någon annan som har märkt något? Någon som har Telia och kan bekräfta att han kan pinga någon vän med Telia nät. Tacksam för svar.
    mvh/nierw

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vilken typ av Telia ab. menar du? ADSL eller mobilt bredband eller vad?
    Så mycket information som möjligt är alltid bra om man vill ha svar på sina frågor...

  8. #8
    Vanligt adsl 8mb Har företags abb på jobbet och dit går det att pinga både hemifrån och från jobbet. Helt skumt eftersom det fungerade att pinga för 3 v. Har kontaktat Telia men dom säger att dom ej har gjort något.
    mvh/nierw

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har inget Telia ab. själv så jag kan inte prova. Men fungerar ab. för övrigt så kan det vara som andra skrivit tidigare i tråden att Telia har spärrat för ICMP-medelanden (bl.a. ping). Det behöver inte innebära något problem om övriga tjänster (surf m.m.) funkar.

    Har du något problem eller varför undrar du?

    Om det är så att en dator inte går att nå. Har du kollat upp så att du inte har fått en ny IP-address på den, ifall du försöker nå med IP-address?

  10. #10
    Hoppas det är ok att jag lånar tråden lite, har nämligen ett liknande problem. Är det nån som vet om BBB också har sitt ICMP-protokoll avstängt? Kan nämligen inte pinga jag heller...

Liknande ämnen

  1. Pinga D600C Fungerar inte.
    Av H85 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 20:06
  2. HD-tv hos Telia
    Av Polisen i forum IP-TV
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 21:33
  3. Telia Ip-Tv
    Av elke i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 09:43
  4. Telia IP-Tv
    Av elke i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 14:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss