Ursprungligen postat av 
Sprutten

Uppdateringarna av kortet sköts automatiskt om du kör newcs och en phoenix-läsare i alla fall, beroende på vad du kör för klient. Skulle förvåna mig mycket om det inte fungerar med ca-modul i ett dvb-c kort också.
Sen är det inte så krångligt med klient/server-lösningen när man väl har fått igång den. Bara att köra i autostart så hoppar allt igång direkt.
Vad som kan vara ett bekymmer för dig när det gäller digitaltv är om du prompt vill köra media center för då måste du köra ett brygg-program till progdvb eller nåt annat som stöder plugins. Annars kan du glömma de kodade kanalerna. Detta har jag dock aldrig provat, kan tilläggas. Något som jag däremot vet fungerar direkt (med undantag av pillet att få igång nvplugins) är mediaportal. Det funkade fint för mig, men en del andra verkar ha haft lite olika små störande bekymmer verkar det som (hackig bild med mera). Inte för att jag är nån expert på området då, men det går i alla fall att få igång utan att behöva spendera veckor framför forum av allehanda slag...
Det är en hel del pyssel att få igång grejorna men när allt är inställt och klart är det bara trycka på "on" så hoppar det igång automatiskt.
Vet att det här svaret definitivt inte var vad du ville ha men alla funktioner du vill ha går att lösa och när det är klart är det lätt att använda.