Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
Om du redan har en fungerande HTPC så tryck i ett DVB-C kort och kör på den. Om du inte tycker att du får till en stabil lösning så har du inte slängt några jätte pengar i sjön ivf

HDTV kan du glömma på nått annat än en godkänd comhembox.

När det gäller 5.1 ljud så är det nästan bara C+ som har det och det inte ens på alla filmer
Jao, HDTV är inte aktuellt i nuläget, vill egentligen bara komma åt alla discovery kanalerna och C+ kanalerna. HD avnjuter jag än så länge via blueray. Har suttit och läst på angående de olika "officiella" PVR boxarna som comhem erbjuder, och jag blir bara mer och mer mörkrädd. HUMAX:en verkar ju vara en buggfälla, trots bra anslutningar, priset hutlöst, och Samsungen verkar även den åtminstone varit en buggfälla, sen förstår jag inte riktigt vitsen med PVR om man inte kan plocka ut det på ex.vis skivor. Jag förstår intentionerna kring detta, men det slår ju otroligt fel (som allt annat som har med copyright att göra, tyvärr) för oss användare som använder tekniken inom lagens gränser och använder det för personligt bruk.

Nånstans runt 2000 spänn skulle det kosta med det tvkort som jag tittat på inklusive CI interface och en CA modul. Då ska tilläggas att det är en chansning då jag inte läst några vettiga recensioner än. "Billigaste" PVR boxen från ComHem utan bindningstid 3000. Men hur är det, fungerar ComHem:s uppdateringar med en CA modul, eller måste man ha en box för detta? Sen hur fungerar det med tvkort, textning, ljudspår etc. Hänger det med eller fungerar det inte eller är det möjligen beroende på TV-kort? Kan jag få detta att fungera på en HTPC så känns det ju avsevärt mycket bättre än att sitta och svära åt ComHem:s taffliga försök till boxar. Dels för att jag kan få x264/Mpeg2 format, med AC3 5.1 ljud och text till skiva, dels för att det kostar betydligt mycket mindre.