Ajdå!

Ja, det gör det ju inte lättare för oss kunder som vill använda egna tv-apparater och HTPC:s och liknande. Vad jag förstår efter ett snabbt googlande så är CI+ en ny interfacestandard för CA moduler. Så om man idag har en box eller ett Tv-kort med CI interface så kommer dessa inte att fungera med moderna digitaltvkort som använder nya CA moduler som kräver CI+ interface. Bara att köpa nytt där mao, om man inte kan köra någon USB CI+ interfacelösning till sina DVB-C kort i framtiden. Använder man Tv-apparater eller boxar är man körd, tills man nu byter box eller tv. Angående Conax standarden läste jag också någonstans att version 7.0 hade stöd för kortparning, bara leverantören av tjänsten också stödjer detta, vilket ComHem inte gör. Däremot har jag inte någon aning om vilken Conaxversion jag har beställt. Bara att det är gjort av Dilog, och att det ska fungera med ComHem. Gissar på version 4,5 eller 7. Kan man uppdatera Conax CA moduler till nya versioner via firmware el liknande? Mitt TV-kort till datorn kanske inte alls fungerar när jag får det nu till veckan, eller så får jag bara njuta ett litet tag innan det är kört. Efter vad jag läst på alla forum brukar ComHem inte bry sig ett smack om sina kunder så de bryr sig nog inte om de säljer boxar som kunderna sedan bara måste skrota för att köpa nya boxar igen. Är det vanligt att man känner sig lurad innan man ens börjat med digitaltv? :errf: