Ja, jag säger då det!

Tänk om man kunde starta en tvtjänst som visar dagens leverantörer vart skåpet skall stå. Gissar att detta i princip bara är möjligt via IP-tv, om man inte skjuter upp en egen sattelit. Sen gäller det ju att få avtal med kanallevantörer också. Något som jag gissar blir svårt om man ska ha ett mycket "öppnare" system, som tillåter kunden att göra vad de vill med sin tv-signal. De har ju "köpt" den ...

Nåja, On Topic, det känns ju bra iallafall att så länge man skiter i HDTV kanalerna så kommer det att fungera med TV i datorn och i TV apparater med inbyggd DVB-C box och med alla andra DVB-C boxar ett bra(?) tag framöver. Men som kund har jag svårt att förstå vad leverantörerna är rädda för. Piratkopiering av kort kan jag förstå, men det verkar ju vara löst. Att para kort med boxar bara för att förhindra kortdelning i hushåll är ju att skjuta sig i fötterna, när det dessutom tvingar kunderna att lägga ut extra pengar på fler abbonemang, bra för företagen tveksamt för kunden. Om det är olaglig kortdelning via internet borde man satsa krut på att förhindra de specifika teknikerna istället för att strypa alltihopa. Drygt, börjar kanske ångra lite smått att jag var sniken och inte beställde ett kort med dubbla tuners.