@digihoe
Intressant, om funktionen finns i Terratecs egna programvara, eller om den finns i DVB Viewer, så är det ju helt klart intressant, måste kollas upp! För som jag förstått det är det så en "vanlig" box med dubbla tuners fungerar, Man ser på den ena kanalen som avkrypteras "live" sen spelar man in "raw" TS utan att kryptera av på andra, sen när man ska se det inspelade kör man filen mot CI:n, kryoterar av och får bild. Det enda som gör mig förvirrad med den förklaringen är just pip på olika muxar, om nu en fristående box fungerar som jag skriver, hur kan då pip fungera på annat än kanaler på samma mux och knappt ens där pga CI:n.
@bensson
Har läst lite olika trådar som handlar om boxen från hauppauge, det är en rätt vettig produkt, fast hela "grejen" med htpc är för mig iaf att man vill ha allt samlat på ett ställe, i en låda. Att köra tv på USB sticka för att få dubbla tuners, är nästan att gå över linjen, men då det är det enda jag kan göra idag för att klara av utrymmesbristen i lådan, så får jag vara nöjd. I en dual tuner setup, sitter PCI kortet i lådan och usbdongeln hänger på baksidan och syns inte förrän man sliter ut lådan ur tvbänken. Har även läst om de olika FireDTV och FloppyDTV, även de verkar ha stöd för dual tuners.

Svara med citat