Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Timebomb i dm7020

  1. #1

    Timebomb i dm7020

    Hej!

    Funderar lite på vilken image man vågar lägga in i en 7020. Har idag gemini 4.30 inlagd men har inte fått den att fungera än. saknar bla thor satelliten när jag gör inställningar, sirius finns i listan. Drabbar Timebomb även en 7020? Hur ser jag mottagarens macadress??Är nybörjare så jag lär nog komma med flera frågor, och är tacksam för svar

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du loggar in med telnet på boxen och kör kommandot
    ifconfig
    så ser du på första raden efter HWaddr vilken macadress den har.

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Det är en bugg i vissa serier av GP, så satellites.xml saknar thor. Lägg in en ny sådan så fixar det sig.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4

    Timebombad 7020 eller?

    Min 7020 har avlidit, frid över dens minne, har den blivit timebombad fast den är original? (jag är nästan säker)
    Displayen lyser men det är inga bokstäver bara ett lite mörkare fält i mitten.
    Den är inte kontaktbar alls varken med fjärren, nätverk eller dream-up. Det var strömavbrott i morse när jag kom från jobbet var det så här.
    Jag har testat att resetta den med pil upp och slå på strömmen men det funkar inte, finns det något annat sätt att lobotomera den?

    \\Dandyn

    Edit: Raderat alla format taggar för att göra inlägget läsligt /T-bird

  5. #5
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Dandyn Visa inlägg
    Min 7020 har avlidit, frid över dens minne, har den blivit timebombad fast den är original? (jag är nästan säker)
    Displayen lyser men det är inga bokstäver bara ett lite mörkare fält i mitten.
    Den är inte kontaktbar alls varken med fjärren, nätverk eller dream-up. Det var strömavbrott i morse när jag kom från jobbet var det så här.
    Jag har testat att resetta den med pil upp och slå på strömmen men det funkar inte, finns det något annat sätt att lobotomera den?

    \\Dandyn

    Edit: Raderat alla format taggar för att göra inlägget läsligt /T-bird
    http://www.satwell.com/opis.php?id=232&l=2&w=1&pr=

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Den lyser i displayen.

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Byt nätagget !!!
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av nyfiken123 Visa inlägg
    Hej!

    Funderar lite på vilken image man vågar lägga in i en 7020. Har idag gemini 4.30 inlagd men har inte fått den att fungera än. saknar bla thor satelliten när jag gör inställningar, sirius finns i listan. Drabbar Timebomb även en 7020? Hur ser jag mottagarens macadress??Är nybörjare så jag lär nog komma med flera frågor, och är tacksam för svar
    Min rekommendation är att köra med senaste PLi, har aldrig rapporterats några timebombs där.

    Sen så ska du inte vara allt för orolig, en jtag kabel fixar man lungt för under en hundring så även om du råkar ut för timebomben så går det att fixa problemet.

  9. #9
    även om de finns timebomb. så dödas inte en 7020 på samma sätt som dm500/7000. finns en first stage loader och en second stage loader och är bara second som kan manipuleras på open embedded boxarna (500plus/600/702x/800/8000)

    läs här http://developer.elitedvb.net/listpr...hp?curr_dir=85 (no more Jtag)

    en dm7020 t.ex kan även räddas med ett compact flash minne.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  10. #10
    Skruva loss nätagget och kolla på baksidan troligt vis så ser du att det varigt ett överslag där det vill säga det ser bränt ut.
    I sådant fall så är det bara att byta.
    Hände med min displayen lysta men det hände inget mer
    Tydligen inte helt ovanligt på 7020
    Dreambox 7020s , Combobox ,3st Nokia 9780
    Macab 450dw

Liknande ämnen

  1. CF och HD i DM7020
    Av nyfiken123 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 18:35
  2. TimeBomb i alla boxar?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-28, 23:47
  3. dm7020
    Av wildz i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 08:37
  4. Dm7020
    Av FSS i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 15:10
  5. DM7020
    Av mattis69 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 10:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss