Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vantage Digital HD 7100S

  1. #1

    Question Vantage Digital HD 7100S

    Jag undrar lite om denna box. Tänkte ha den i ett kabel-tv nät har jag förstått det rätt att den har inbyggd kort delning isf hur många boxar kan vara anslutna isf? och om man ligger i samma ip serie kan boxarna ansluta då eller stryps det direkt då man kommer till ex en cisco switch? I övrig funkar boxarna bra eller ska man satsa på någon annan box ex dreambox + en cs server?

    Edit blir självklart en Vantage Digital HD 7100C fel rubrik

  2. #2
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Funkar Vantages boxar med CS? Jag tror inte det, det du kan göra är att lägga in en softcam key fil som krypterar upp vissa operatörer som använder hackade krypterings system...

    Vill du köra lokalt CS ska du satsa på en Linux box...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  3. #3
    okej så han mumlade bara då som jag misstänkte, en på affären som sålde vantage sa att jag inte skulle behöva en cardsplitter bara koppla in orginalkortet i en sa han sen snsluta dom andra i nätverket så delar boxen ut till dom andra det är felaktigt då?

  4. #4
    Vet inte vilket kabelnät du är ansluten till men om det är HDTV du är ute efter så kan det bli en dyr affär till ingen nytta.
    CHs kort är låsta till originalbox och dom flesta andra nät kommer med stor sannolikhet att följa efter.

    Vantage har aldrig vart en box för CS
    Om nu någon skulle påstå att det fungerar direkt ur kartongen så är det mycket troligt att han blåljuger annars kommer länsman och hälsar på.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Är ansluten till CDs nät får väll skaffa mig en Dreambox 800 då, och spendera ett par hundra timmar här på forumet och leta reda på hur man sätter upp en cs server :P för jag antar att cardsplitters inte funkar så bra utomhus det är väll en 60-80 meter runt oss eller kan det vara ett alternativ?

Liknande ämnen

  1. Vantage 8000S
    Av poolle i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 10:11
  2. Vantage HD 8000S
    Av poolle i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 07:37
  3. Vantage X221TS CI
    Av atomized i forum Övriga mottagare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 16:29
  4. Vantage X111S
    Av atomized i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 08:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss