Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
Jo, jo. Givetvis har alla rätt att lämna information här i forumet. Och Sista_Bossen får gärna hålla på om han vill.

Jag bara undrar vad som är syftet med att vara med i ett forum som detta om det enda man gör är att lämna tillrättalagd information som skall göra att en viss operatör framstår i positiv dager?

Hackar du på folk som lämnar info om kanalnyheter från boxer, comhem, tele2,fasttv och Cd också? Är alla nyheter från kanaler positiva?
Tror inte det, CH förlorar Jetix t.ex. Mux 6-7 är inte klara i marknätet,
är det förtäckt viasatreklam?!

Denna kille har kontakter mer eller mindre inom MTG sfären,
att han förmedlar detta kan bl.a. hjälpa eller stjälpa att folk tecknar abonnemang med denna operatör, man blir mer upplyst om vad de kan erbjuda eller vad de saknar.

De som har känningar med andra operatörer berätter om deras nyheter!

Du har haft jättebra inlägg förut, Atomized, men detta var ett riktigt
stolpskott.

Att Viasat ville skapa en Hockeykanal är ingen nyhet, surrades om detta för 3 månader sedan, de visste bara inte vilka betalnivåer folk ville ha, därför tog det tid.

Kan jag förekomma sista bossen nästa gång ska jag göra det.

Jag vill vara neutral i abonnemangsfrågor, men, på senare tid har Viasat faktiskt skärpt sig, de är nu 'mindre dåliga' än sina konkurrenter,
de har en On Demand funktion i sin mottagare som helt saknas av andra,
CD har fortfarande rejäla buggar i sin HD-mottagare med hårddisk,
ska man diskutera ComHem HD finns det väl en 500 hatiska inlägg på min hembioforum.

ComHem hävdar att de har mest nöjda kunder,
japp, de har många abonnenter, de har också överlägset
flest missnöjda kunder.
Varje år går talar deras VD eller informationsansvarige ut i media
om att de har förstärkt kundtjänst, förbättrat systemen o.s.v.
men inte har slutkunden sett någon förbättring av detta!
De hade 2008 en 40% vinstmarginal, ca 1.7 miljarder, på deras verksamhet, de har sedan dess inför kortavgift,
'Vi behöver täcka våra ökade kostnader, bl a för distribution, kryptering och säkerhet.', visst, med sådana vinstmarginaler ligger man pyrt till.

'Redan i bibeln finns uttryckt att det är något förkastligt som inte bör få finnas. Då definierades ocker som tagande av ränta. Med tiden kom definitionen att ändras till att innebära tagande av oskäligt hög ränta, det vill säga överstigande räntemaximumet på 6 %'
'Sveriges lag, närmare bestämt i 9:e kapitlet och brottsbalkens paragraf 4, finns den så kallade ockerparagrafen:
För ocker döms också den som vid kreditgivning i näringsverksamhet eller i annan verksamhet, som bedrivs vanemässigt eller annars i större omfattning, bereder sig ränta eller annan ekonomisk förmån, som står i uppenbart missförhållande till motprestationen. Är brottet grovt, döms till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år.'

Så i ljuset av detta har jag svårt att så hur andra operatörer INTE
framstår i positiv dager.

Visserligen kan man inte komma åt Viasats HD kanaler via 'annan' mottagare men CD håller på att inför den briljanta, 'not', idén i sitt system också.

Sista bossen, fortsätt med din rapportering,
du kan väl hosta till ordentligt när SKY köper upp Viasat,
kolla in kundavtalsförändringarna så förstår du vad jag menar.