Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Viasat förvärvar sändningsrättigheter till nhl från espn

  1. #1

    Viasat förvärvar sändningsrättigheter till nhl från espn

    Viasat tillkännagav idag att man tecknat ett avtal om att förvärva rättigheterna till direktsändningarna från den nordamerikanska National Hockey League (NHL).
    Därmed stärks innehållet i Viasat Hockey, som lanseras den 1 september, ytterligare. Viasat Hockeys täckning av NHL inleds redan i oktober vid starten av 2009-2010 års säsong.

    Rättigheterna till NHL omfattar såväl Sverige som, Norge, Finland och Danmark. Sportmediebolaget ESPN syndikerar rättigheterna till NHL i Norden och resten av Europa.
    [FONT=Arial]I Sverige sänds NHL-matcherna på Viasat Hockey, som blir Sveriges enda renodlade hockeykanal. Avtalet med ESPN och NHL omfattar fem exklusiva NHL-matcher per vecka under grundsäsongen mellan oktober och april, nyheter och höjdpunkter från samtliga NHL-matcher och delade exklusiva rättigheter med ESPN till hela Stanley Cup-slutspelet mellan april och juni. NHL-matcher kommer även att visas på andra Viasat-kanaler i Sverige utöver Viasat Hockey. Avtalet säkrar även de delade exklusiva rättigheterna till streaming via internet för alla NHL-matcher på Viasat OnDemand i samarbete med ESPN360, ESPNs bredbandstjänst.
    NHL Premier Games - 2009/2010 års säsongs första matcher – spelas i Globen i Stockholm och i Hartwell-arenan i Helsingfors den 2 och 3 oktober. Under 2009 års NHL Premier Games i Stockholm möter Detroit Red Wings, som vann Stanley Cup 2008 och var i final 2009, St. Louis Blues. Dessa matcher kommer att visas på TV6 i Sverige. NHL sammanför ledande spelare från hela världen, inklusive 50 svenska och 40 finska spelare, varav ett antal spelar för Detroit Red Wings och St. Louis Blues.
    Lanseringen av Viasat Hockey tillkännagavs i början av maj då Viasat förvärvat de exlusiva sändningsrättigheterna till HockeyAllsvenskan för de kommande fyra åren. HockeyAllsvenskan är en av de mest populära sportligorna i Sverige och rättigheterna inkluderar både grundserien och kvalserien till Elitserien. Samtidigt hade Viasat förlängt de exklusiva sändningsrättigheterna till KHL för ytterligare tre år. KHL är en internationell hockeyliga med 21 lag från Ryssland och ett lag från vardera Lettland, Vitryssland och Kazakstan. Minst 64 KHL-matcher kommer att sändas på Viasat Hockey varje säsong, inklusive de 18 play-off-matcherna och All-star-matchen.
    Dessutom kommer Viasat Hockey självklart att ha den bredaste tänkbara täckningen av ishockey-VM.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Denna ensidiga Viasat-propaganda från Sista_Bossen börjar bli lite tjatig i mitt tycke...

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    propaganda eller inte så är det ju viktiga nyheter för många...
    Inte enbart NHL som Viasat Hockey tagit över utan dom har tagit över deras bästa kommentatorer också...
    Inge Niklas Holmgren och Calle Johansson hos Canal+ i höst alltså...
    Men Canal Digital kunderna kommer däremot få ESPN America i Familjepaketet istället...
    Tyvärr med taskig bitrate och 4:3 sändningar...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  4. #4
    Om jag uppfattar det hela är det två paket NHL har sålt ut till Viasat och CD via ESPN och det skall bli intressant vad dessa paket innehåller.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Men Canal Digital kunderna kommer däremot få ESPN America i Familjepaketet istället...
    Tyvärr med taskig bitrate och 4:3 sändningar...
    Vart har du hittat info om detta?
    Jag vet att CanalDigital ligger i absolut världsklass vad det gäller att gömma info för sina kunder, men jag hittar absolut ingenting om detta på deras hemsida.
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  6. #6
    trannelnossnaj
    Gäst

    Espn

    Citat Ursprungligen postat av Djinn Visa inlägg
    Vart har du hittat info om detta?
    Jag vet att CanalDigital ligger i absolut världsklass vad det gäller att gömma info för sina kunder, men jag hittar absolut ingenting om detta på deras hemsida.

    Här är infon
    http://www.canaldigital.se/Om-canal-...rlanger-avtal/

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Citat Ursprungligen postat av K.K. Visa inlägg
    Om jag uppfattar det hela är det två paket NHL har sålt ut till Viasat och CD via ESPN och det skall bli intressant vad dessa paket innehåller.
    ESPN har rättigheterna i Europa och det är genom dom som Viasat har avtal...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Denna ensidiga Viasat-propaganda från Sista_Bossen börjar bli lite tjatig i mitt tycke...
    Eftersom jag skriver i viasatforumet så får man tåla att det handlar om viasat, sen var det ingen propaganda utan en saxad pressrelease.

    Till övriga: i vilken upplösning majoriteten sänds vet jag ej, men vissa matcher kommer sändas i HD.
    Espn har som sagts också sändningsrättigheter, men viasat har first pick på 5 matcher i veckan (svensklagen sägs prioriteras) som espn ej får sända i Europa.

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sista_Bossen Visa inlägg
    Eftersom jag skriver i viasatforumet så får man tåla att det handlar om viasat, sen var det ingen propaganda utan en saxad pressrelease.

    Till övriga: i vilken upplösning majoriteten sänds vet jag ej, men vissa matcher kommer sändas i HD.
    Espn har som sagts också sändningsrättigheter, men viasat har first pick på 5 matcher i veckan (svensklagen sägs prioriteras) som espn ej får sända i Europa.
    Om du nån gång hade skrivit om något annat än Viasat kunde jag trott på att du var oberoende. Men som det nu är förmedlar du bara information från Viasat. Därför kallar jag det propaganda.

    Om det nu är information du vill förmedla varför inte nån gång skriva några nyheter om Canal Digital eller Boxer?

  10. #10
    Jag tycker det är bra att få information om Viasat, så fortsätt med det.
    Sen lämnar ju andra info om andra bolag, så i det hela blir det bra ändå.

Liknande ämnen

  1. byta från boxer till viasat?
    Av assnike i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 18:52
  2. byte från cd till viasat
    Av Jorgenl i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 21:25
  3. byte från CD till viasat, tuning misslyckad
    Av gurkburken i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 19:42
  4. Nycklar Från Comhem till Viasat
    Av shiraq i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-24, 18:51
  5. [LÖST] Espn
    Av Ironeagle i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-16, 16:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss