Måste och måste, det gäller ju bara om han vill spela in en annan kanal än den han tittar på.
Måste och måste, det gäller ju bara om han vill spela in en annan kanal än den han tittar på.
Visst, men det tyckte jag faktiskt framkom tydligt av det jag skrev också.
Nu har jag satt upp parabolen och kopplat igång pace dekodern men ingen signal överhuvudtaget...........prövat allt(satbeepern, kompass, vrida höger/vänster upp&ner)vad kan jag ha missat? det är en parabol med en lnb & 4st utgångar, är det inställningar på dekodern jag missat?
manganb, ingen parabol i närheten du kan kolla på.
Viktigast är att få in rätt vinkel, att vrida den höger / vänster går ju bra, men tänk på att det är ytters små justeringar som behövs.
hallå igen, en sista(kanske) fråga angående combinern....spelar det någon roll vart jag sätter tvkablarna i för in/utgång som det är nu får jag bara bild ifrån boxern och inte någon signal från satelliten?
Självklart har det en stor betydelse, det finns flera olika filter inne i combinern för frekvensband och spänningar, så alla tre kablarna måste vara rätt, men om du har en ny sån borde den vara väl märkt eller ?
visst, men den jag har köpt är från clasohlsons butik och den är märkt med frekvenser.... http://www.clasohlson.se/link/m3/Pro...?artnr=32-1042
behöver jag göra någon inställning med dekodern?
manganb, 50-800mhz ingången, där ska boxerkabel skruvas fast. 900-2300 där ska satellitkabeln in. Och utgången 40-2300 ska till boxen.