Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: CANAL+ höjer priset den 1 oktober 2009

  1. #11
    Överdriva? Av de >100 dreamboxar som jag varit inne och kollat i så har 8 haft eget kort. Av dessa 8 var det två som inte delade ut utanför hushållet.:låst:
    mvh
    Dickus
    7.62mm - One size fits all. xx/

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Och det är väl just dom som har dålig säkerhet och låter vem som helst komma in i boxarna...
    Ofta folk som köpt box hos nån handlare som sålt server åt dom som inte ens vet om att det handlar om kortdelning...
    Vanligast förekommande är att folk delar inom hushållet till några boxar hemma (nåt jag själv tycker är helt ok sålänge man betalat för sig)...
    Att påstå att alla med dreambox delar ut till 10-20 boxar och till andra är det dummaste jag hört...
    Finns många orsaker till varför man skaffar Dreambox eller liknande boxar men tänker inte gå in på det då det inte hör hemma i den här tråden..
    Om du vill fortsätta den här diskussionen så starta en ny tråd om det istället...
    Den här tråden handlar om prishöjningen på Canal+ och inte kortdelning...
    Jag säger inte att jag försvarar prishöjningar men tycker bara det är konstigt att folk klagar på att kanalerna blir dyrare medans dom kan lägga ut 10000 tals kronor på en plasma och allt det jag redan nämnt utan att tänka på vad det kostar...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  3. #13
    Jag förstår ditt resonemang, Leatherface, och håller med om att mitt ordval för att beskriva de som spenderar en vansinnigt stor del av sin disponibla inkomst på att se på tv är något opassande.

    De kostnader vi har i Sverige för att se idrottsevenemang antingen på plats eller i TV-soffan är fortfarande måttliga jämfört med de stora ligornas hemländer. Ta Skys utbud i England som har en bra mycket saftigare prislapp. Släkten i USA betalar fyrsiffriga belopp månadsvis för sitt utbud, och de har inte ens "hela paketet". Inget snack om att TV börjar kosta, med vårt goda samvete.

    När vi bemöter en så liten höjning som 10:-/månad på ett tv-abonnemang med närmast glädjeyttringar blir i alla fall jag orolig. Varför ökar priset? Vad har blivit dyrare? Vi befinner oss närmare recession än tillväxtökning. Priser går ner. Låt oss visa att vi tycker en prishöjning är opassande i rådande läge. Gör vi det inte får vi kallt räkna med att ha ett betydligt jobbigare kostnadsläge inom en snar framtid. Är kunderna villiga att betala, så låt dom göra det.

    Nej, min åsikt är att se på marksända FTA. Ring polarna och bjud på en hejdundrande fest med mycket dricka och god mat. Det kostar att leva, och då bör man investera i sånt som är mer än ett tidsfördriv.

  4. #14
    Canal+ är ju mycket mer än bara sport. Jag ser på Canal+ för filmernas skull och har helt valt bort sportpaketet, vilket jag tycker är ett mycket bra alternativ som CanalDigital erbjuder.

    Såg på nätet idag att man satsar på ytterligare en kanal för svensk film, vilket jag ser positivt på. Kommer denna att ingå i nuvarande filmpaketet hos Canaldigital?

    Snappat från nätet;

    "Ny filmkanal med svenskt fokus
    Canal Plus är nu i färd med att starta upp en sjunde filmkanal. Medan fokus på övriga kanaler ligger på amerikansk film och på sport kommer den nya kanalen, som kommer heta SF-kanalen, att vara inriktad på svensk film. Kanalen kommer sända svensk film från SF dygnet runt och premiär blir 1 oktober. (FL-Net)"

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 02:00
  2. Canal+ höjer priset igen
    Av Leatherface i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 18:42
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-11, 09:44
  4. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-05-27, 23:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss