Det är tråkigt att priserna blir dyrare hela tiden men det är dumt att kalla folk för idioter för att dom vill se elitserie-hockey...
Och jag ser hellre en höjning av priset än 10 reklamavbrott mitt i matcherna...
matchbiljetterna i sverige är ju inte speciellt dyra heller tycker jag...
billigaste runt 100:-/match medans man i USA/Canada kan få betala flera 1000:- för att gå på en match...

När man kollar hemma hos folk som klagar på priserna så ser jag mycket bara i deras hem dom kan göra för att spara pengar som att byta ut alla glödlampor till lågenergi lampor det kan spara flera 100:-/mån om man har många lampor... dom kostar att köpa in men då dom väl är utbytta så räcker dom 10 ggr längre än vanlig lampa och drar 5 ggr mindre ström...
Man kan tänka efter då man handlar och göra billig mat... man klarar sig utmärkt med en matkostnad på runt 1000:-/mån per person...
Man behöver inte köpa jackor och jeans osv som kostar flera 1000:- man kan köpa billigare kläder som är minst lika bra eller gärna på secondhand ställen...
Man kan cykla/gå istället för att köra bil så sparar du in på bensin och får dessutom motion på köpet... kanske slipper betala för ett gym och sparar in pengar även där... Visst man behöver väl bil till vissa saker ibland men använt bilen enbart då och cykla/gå då du kan..
Saker som jag iaf tänker på och då har jag heller inga problem att betala för TV utan att behöva göra några prioriteringar...
Sen så eldar jag inte upp pengar som många (rökning) och många slänger nog ut flera 100 lappar i månaden på alkohol med...