Ok då är jag med. Såg i inetd att den har portarna igång för att streama UDP men uppenbarligen har de tagit bort det scriptet som skapar video.m3u . Jag har länge funderat på att så länge som DM inte kan multicast streama den kanal för tillfället är tunad, Göra detta med hjälp av vlc men då måste jag mecka lite med de script som körs vid kanalbyten. Gemini killarna har en stor förkärlek till tyska och att hitta info på vilka script som körs är ett djävla jobb om man ska reverse engineera allt.. Har du meckat nått med detta eller vet vart scripten finns ?
Planen är
1. Fixa en enkel url då Donnan är teknisk novis men klarar att dubbelklicka på en url på skrivbordet för att se vad som visas på TV'n även på datorn.
2. Fixa Telnet styrning till VLC's streaming funktioner så att jag kan multicasta istället och låta VLC multicasten byta kanal automatiskt då jag zappar kanal.
3. Få Dreamboxen att köra Multicast själv och på det sättet minska bandbredden (tror streamTS, streamPS sourcen i debian klarade det men är allt annat än en CC kille och att korskompilera utan att pillat på kod sen plugget känns lite över mitt huvud.

.. Har du meckat nått med detta eller vet vart scripten finns ?
Svara med citat