Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Lägsta upload för stream?

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av chester11 Visa inlägg
    Kör med 1600kbit/s nu och det ger helt ok kvalité. Laptop PCn klarar av att transcoda trots den låga hastigheten MEN den stänger alltid av sig själv i tid och otid när den blir för varm. Tror vi har en stationär P4 2.4ghz liggandes i källaren. Skall nog väcka liv i den, den är dessutom overkligt tyst. Grafikkortet är dock obefintligt, tror du det har någon betydelse? Vill ha en stabil dator som inte dör efter en timma när man befinner sig flertalet mil därifrån.
    laptop är extra känsligt för värme. kolla om du inte kan plocka ur fläkten ur datorn. gör sen rent ordentligt. jag brukar ta dammsugaren är iaf plastslang på den. men jag tar inga ansvar för datorn. då dammsugaren är rena ESD bomben.. (statisk elektricitet)

    av gamal vana för att inte hunden ska pajja mina lcd skärmar så ställer jag min laptops på högkant på golvet. ligger något under som matta m.m får den ju självklart mindre kylning. men testa rengörning. de brukar göra susen.

    edit:

    vissa ggr kan du klocka ner/upp grafikkort eller cpu.. men kolla i så fall om grafiken kan ställas ner.

    törrs du så skurva isär och byt ut pastan, ska bara vara ett tunt lager mellan cpu och kylflänsen. du kan få ner den några grader då oxå.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  2. #22
    Nu har jag installerat orb på min stationära PC som låg i källaren. Det visade sig vara en P4 2.66 Ghz med 1 GB RAM så den borde klara av det tycker man. Tyvärr så streamar den endast ett par sekunder och sen slutar den. Inställningarna är som tidigare, har även prövat med sämre utan bättre resultat. Förstår inte varför det inte fungerar. Laptopen som tidigare fick agera orbserver hade visserligen dual core men det skall väl ändå inte ha någon betydelse?

    Tacksam för tankar kring problemet.

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av chester11 Visa inlägg
    Helt plötsligt fungerar det inte att komma åt webif utifrån längre, port 80 är forwardad till dreamboxen. Kommer åt den internt 192.168.x.x men inte utifrån. Någon som förstår varför?

    Kan det var så enkelt att ORB lägger beslag på port 80?

    tittar man i config i orb så streamar orb ut på port 80 så antingen ändra port i orb eller i dreamboxen.


    jag skulle lägga dreamboxen på port 75-85.
    glöm inte portforwarding i routern.

    logga in med ditt iport nr du ändrar dreamboxens webif till.

    tex. 258.54.254.2:79
    el
    callecarlsson.no-ip.org:79

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av chester11 Visa inlägg
    Nu har jag installerat orb på min stationära PC som låg i källaren. Det visade sig vara en P4 2.66 Ghz med 1 GB RAM så den borde klara av det tycker man. Tyvärr så streamar den endast ett par sekunder och sen slutar den. Inställningarna är som tidigare, har även prövat med sämre utan bättre resultat. Förstår inte varför det inte fungerar. Laptopen som tidigare fick agera orbserver hade visserligen dual core men det skall väl ändå inte ha någon betydelse?

    Tacksam för tankar kring problemet.

    när du kör configurationen för orb första ggn provar den din dator och du får grönt, gult eller rött ljus beroende på hur kraftig den är.

    vad får du?


    i orb configurationen så kör jag under codec:ar Dscaler mpeg2 video decoder, vet inte om det gör någon skillnad



    din dator borde räcka till, klipp o klistrat från orb faq:

    The CPU on your PC running Orb is not fast enough to re-encode your video data and stream it to your device.
    Orb's minimum requirement is a Pentium IV 2.4Ghz processor or equivalent.

  5. #25
    Jepp, jag kollade en benchmark nu och kan tydligt konstatera att min laptop T2300 centrino 1.66 fick 806poäng medans den stationära får 347. Får dock grön symbol på båda datorerna. Behöver inte längre komma åt webif utifrån eftersom jag kör VNC för att byta kanal. Men för att göra det hela lite mer komplicerat/irriterande fungerar inte VNC på vista som laptopen kör. Suck liksom...

    Kör samma codec som du MickeD.

    Edit: Ljudet är inte synkat, finns det nåt knep där? Bilden släpar nån sekund...

  6. #26
    om din laptop är dualcore då är 1,6ghz ganska mycket!, sen om de är en P4 celeron du har ? då är skillnaden enorm!då spöar din laptop garanterat din gamla p4..

    men sen att din p4 inte orkar med, kan bero på att den sysslar med något annat.. installera om operativsystemet. så kan de bli skillnad.. sen beror de på typ av minnen. är inte vanligt, men jag har en p4 hemma som går på gamla SD-minnen. 1000ggr bättre om de åtminstone är DDR1..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Upload
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-09-04, 22:24
  2. lägsta pris
    Av wiggen-cx i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-13, 11:32
  3. upload
    Av mickem55 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-22, 13:59
  4. Upload ?
    Av Wantheman i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-19, 17:34
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-04-09, 23:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss