Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Bilden fryser på vissa kanaler på DM-500+

  1. #1

    Bilden fryser på vissa kanaler på DM-500+

    Hej!

    Har en DM-500+ samt en parabol med 2st LNB som jag tar in Thor och Sirius på.

    Har åkt på ett skummt problem som kommit nån gång under natten. När jag kollar på vissa kanaler på Viasat (vad jag kan se är det kanal 5, TV4 Sciensfiction, Viasat Sport Fotboll Motor och Golf, Playhouse Disney och TV4 sport) fryser bilden nån sekund, kommer tillbaks några sekunder för att sedan frysa igen och så vidare. Övriga kanaler verkar fungera fint. Tappar inte signalen från satelliten, den verkar ligga stabilt och inte heller avkodningen av kanalen.

    De kanaler jag tar in på Thor på det andra huvudet är helt opåverkade.

    Nån som har nån aning om vad detta kan bero på??

    Edit: Kollade lite på LyngSat och samtliga kanaler ligga på samma transpondrarna 12092 / 27500 V och 11862 / 27500 V. Kan jag dra några slutsatser av detta? Kan det vara så att det strular med just dessa transpondrar? Men borde jag i så fall inte tappa i signalstyrka eller så på dem??

  2. #2
    Jag utgår ifrån att du kör CS då burken bara har en kortläsare. Har du provat att sätta Viasat-kortet direkt i 500:an?

Liknande ämnen

  1. CD fryser bilden men viasat är ok..
    Av Connyi i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 21:04
  2. Bilden fryser!!
    Av sasojov i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 23:04
  3. Bilden fryser
    Av masten i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 10:19
  4. Bilden fryser
    Av prettyvacant i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 19:32
  5. Bilden fryser!
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-28, 12:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss