Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: noob fråga mo pc editor och nlb image

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Jag har ingen vista i mitt hus men problemet kvarstår. Jag har inte hittat logiken ännu Ändrar jag i kanallistan så fastnar det kanske en av tio gånger om jag stänger av boxen. Samma sak om jag använder pceditor eller dreamup. Lite frustrerande men går att vänja sig vid. Som när sf kanalen kom. Tog mig kanske 3 veckor och en hel drös uppladdningar av olika db filer på olika sätt innan den slutligen fastande när jag gjorde en manuell ändring direkt i boxen med fjärren. Men det är klart, den har bara klarat sig nån vecka ännu

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006
    Tackad
    1 gånger
    jag har oxså haft problem att få upp den editerade versionen av kanallistan, så det jag har gjort är att kopiera dit kanallistan med ett ftp program, döp om kanallistan till db.dat i datorn och ladda upp den till/var/ och starta om boxen (testat på nlb8873) så har du den nya kanallistan i boxen.

Liknande ämnen

1. Dreambox NOOB-frågor
    Av Daikatana i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 07:41
  2. noob som behöver hjälp
    Av Erik- i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-01, 14:26
  3. Noob som behöver hjälp
    Av vukan i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 10:49
  4. lite noob frågor..
    Av strachan i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-02, 17:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss