Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: via och cd

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger

    via och cd

    Hej finns det någon box idag som det går att köra både viasat och cd i samma utan att köra cs ???

    och då menar jag inte dm boxar utan en färdig konfigurerad box som klarar bägge inklusive hd kanalerna.

    (pris på box o intresant om det finns en som funkar.)

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Nix, finns ingen box som klarar både NDS & Conax. Dessutom är CD + VIA bittra konkurrenter, så de vill inte ha med varandra att göra.

    Enda lösningen är DM & softcams.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Det är inte helt sant. Vantage 7100 HD fungerar för både Viasat och Canal Digital. Dock har dom lite problem med HD-kanalerna för Viasat men det verkar som dom har hittat en lösning på det. Om och när en uppgradering till boxen kommer vågar jag inte svara på. Men boxen fungerar i övrigt med båda systemen. Priser ligger runt 4000kr.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    är det någon här som har en sådan och vet om den går att se via hd kanaler på den ?

    och om den är färdig confad för conax/via(utom boxkey så klart)

    Det är min chef som skall ha den och jag orkar inte med att det blir en massa strul ...

  5. #5
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Deas Visa inlägg
    Dock har dom lite problem med HD-kanalerna för Viasat men det verkar som dom har hittat en lösning på det.
    Va? Hur har dom lyckats knäcka HD-kanal pairingen? Låter för bra för att vara sant...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jag vet inte hur pass långt dom har kommit, men det sista jag hörde var att dom var rätt säkra på att det skulle fixa sig.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Okej... då borde det ju lösa sig för dom som kör 'Dreambox' också :errf:
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss