Det finns ju INGEN anledning numera att INTE köra kortdelning och annat på linux burkar, det grafiska är så pass bra numera och installationen 10ggr enklare än för cirka 8år sedan. Då var det riktigt jobbigt, usel hårdvarustöd och X funkade inte så bra på ny hårdvara.

Numera är det riktigt skapligt, kör man bara kontorsgrejer, surfar, mailar osv, då behöver man absolut inte använda windows mera.

Jag tycker TS ska se det dom en utmaning eller läroperiod att få igång kortdelning på en linux burk, allt finns ju med som standard numera, open office och hela rubbet. Jag var inbiten "Fönster" älskare förut, funkade inte så bra men gick att använda.

WinXP är ju det enda operativsystem som är skapligt stabilt som klient, för det är ju egentligen Win NT 4.0 med 10 service packs på sig.

Numera kör man flera datorer, fönster och fedora På sikt ska jag flytta över det mesta till fedora (eller annat linux, inte så viktigt). Det är stabilare, men fram för allt, X-fönster biten är superbra numera, det har verkligen lyft linux till en mer normal och lätthanterlig nivå.

Kör linux, alltid kul lära sig något nytt då och då.