IPTV är ungefär som att kolla på youtube och har inget mad DVB standarden att göra, så du kan glömma att du ska slippa motorolan
IPTV är ungefär som att kolla på youtube och har inget mad DVB standarden att göra, så du kan glömma att du ska slippa motorolan
Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !
Är du säker på det, eller är det ett antagande? Tex Panasonic säger:
"The Panasonic VIERA PZ850U models come with VIERA CAST Internet TV (IPTV)"
Är det bara för fri TV, som Youtube? Med en CA-modul och CD's befintliga kort borde det ju kunna gå? Jag lär väl köpa en och prova, men om någon fått det att funka låter jag det gärna påverka mitt val av TV.
Jag är 99,9% säker.
IPTV är hårt kontrollerad, även fast alla leverantörer i Sverige använder motorolas boxar så kan dom endast användas i det nät som den är avsedd för, dom har olika boot programvaror i sig och helt egenutvecklad mjukvara.
Har iofs ingen erfarenhet av just CDs IPTV lösningar men har svårt att tänka mig att det skiljer från övriga leverantörer.
Om du tänker testa så återkom gärna med resultatet.
Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !
Jag är 100 % säker.
Kan väl bara kommentera att den inte är helt egenutvecklad, det är fortfarande motorola som göra stora delar av programvaran i boxen. Det är mest GUI och den informationen som görs speciellt av Telia och andra operatörer.
Markus Johansson
Telia kundservice
Säker på vad? Jag hade en tekniker på besök häromdan som körde en helt annan box, och påstod att det finns "mängder" med boxar som funkar. Han passade på att spy galla över motorola. Då borde det ju kunna funka med digitalboxen i en tv, förutsatt att det finns TP-anslutning? 99,9%-svaret gällde Canal Digital i stadsnät.
Om frågan gällt Telias IPTV så hade jag också vart 100% säker eftersom jag vet massvis med folk som försökt få in det i HTPC lösningar utan att lyckas.
Välkommen hit förresten, vet att du är uppskattad gäst på MHB.
Det finns någon tråd här som folk påstått att dom kunna ansluta med VLC (tror jag att det var) men då är det ju en PC-lösning. Men att få TVn att göra samma sak tror ivf inte jag på, det finns inget som ens säger att den skulle kunna kommunicera med en CD-modul över IP trafik
Det pågår provsändningar med SVT HD för kunder, se http://telia.se/hdtv
Jag syftade mer på http://en.wikipedia.org/wiki/Viera_Cast och den tekniken
Tack för det, jag får snart försöka klona mig för att vara överallt tror jag :lol:
Det är krypteringen som är probelmet och då det är krav från leverantörerna att använda denna kryptering så är det svårt att få det att fungera med annan utrustning.
Markus Johansson
Telia Kundservice