Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vilken box ska jag välja

  1. #1

    Vilken box ska jag välja

    Hej har tänkt att köra newcs på min asus router men har inte bestämt vilken box jag ska välja! Hd tv inget krav
    Undrar även vad jag behöver göra med dreamboxen när man får hem den för att kunna köra både viasat och canal digital på den?

    Tack på förhand från en riktig dreambox nybörjare

  2. #2
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    ?
    Detta kan bli en lång tråd, eller väldigt kort.:errf:

  3. #3
    beroende på krav,

    dm500s Plus digitalbox med 1 fastlödd sat tuner. 1 kortläsare. inget HDD interface.

    dm600 samma som ovan fast utbytbar tuner och plats för 2,5" Ide Hdd.

    dm7020 1 fastlödd tuner, 2 kortläsare. plats för 3,5" hårddisk. usb och CF minne. samt CI slot.

    dm7025 plus som ovan fast plats för 2 utbytbara tuners. här byts mjukvaran ut och är enigma2

    dm800 som dm600 fast usb och dvb-s2 tuner/HDtv. och dvi/hdmi

    dm8000, dmm:s rolls roys.. allt de jag räknar upp och lite till. 4 tuners bl annat. cd/dvd läsare. wifi.. m.m.

    vad ska du med newcs i routern till då du inte verkar veta hur man kör canaldigital och viasat.. du går till väga på samma sätt och har ett av vardera abbonemangen. jag tycekr de är helt onödigt att köra server på en annan dator/router. så vida man inte tänkt köra fler än en box i hemmet. jag har 3 st och min dm7020 servar resten av mina boxar. och de helt utan problem.


    edit:

    har satt boxarna i någorlunda prisskala.


    d.v.s.. dm500plus kostar minst och dm8000 mest. så vida du inte hittar en begagnad dm7020 så ta hellre den än en dm600 om priset blir desamma. de är därför jag är ägare till 7020 istället för dm600.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #4
    Vad kan man använda USB porten till på 7020? Går det att köra en usb minne eller usb disk t.e.x?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av roggy Visa inlägg
    Vad kan man använda USB porten till på 7020? Går det att köra en usb minne eller usb disk t.e.x?
    i princip vad du vill. så länge du får tag i drivers för enheten. exempel som ska funka är. joypad, usb disk, usb minne.kortläsare m.m.. men som sagt kan du hitta eller compilera en driver för PPC, kan du köra vad du vill på usb.

    men minne och disk tror jag är plug & play.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Vilken tv-box ska jag välja?
    Av Piraten69 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 23:51
  2. Vilken ska man välja???
    Av Bonuz i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-04-12, 22:54
  3. Vilken ska jag välja
    Av J15 i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 20:52
  4. Vilken box ska jag välja?
    Av X-up i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-23, 15:34
  5. Vilken box ska man välja?
    Av fillijokus i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 13:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss