Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: För hög signal på parabolen !!!

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

För HÖG signal ????? Det har då ALDRIG förekommit, jag har satt upp 4 meters paraboler med värsting-grejer & ALDRIG fått för hög signal. Hackar (mosaik) på bilden då är signalen för SVAG, inte för stark.
    Tycker det låter konstigt jag med, men tydligen enligt Canal Digital så ska signalstyrkan som dom har i sin HDTV box ligga på mellan 160-180, då den blir för hög så blir det samma effekt som att den är för svag. Har ringt dom vid 2 olika tillfällen och dom säger samma sak. Hade signalstyrkan på max då jag kalibrerade den själv första gången med en "Barcom", och var det en massa kanaler som inte fungerade det var därför jag ringde och undrade från första början...

Här är lite bilder från menyerna jag har när jag kollar signalstyrkan. Där det står nivå ska den vara ca 170. Kanske någon frekvens som är fel ??? Någon kanske blir klokare om dom ser bilderna:

http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=241589

/Danne

Liknande ämnen

1. Snö på parabolen
    Av Nubbe i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 17:36
  2. tv3 2-6 på parabolen
    Av pera i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 17:45
  3. Montera Lnb Nr 2 på parabolen
    Av Dizzy_dan i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-08, 17:46
  4. rikta om parabolen??
    Av savbrink i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 11:21
  5. Hur ställa in parabolen och LNB ?
    Av boho999 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 20:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss