Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: För hög signal på parabolen !!!

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    atomized, ja just det, du har så rätt.

    Det tänkte jag inte på, då är det helt klart så att det kan bli störningar om man har en usel kabel.


  2. #12
    Har bytt till en bättre kabel nu och det ända som hände var att jag fick ännu "bättre" signalstyrka, vilket resulterade i att jag fick in ännu fler kanaler men långt ifrån alla.

    Så att jag ska få ner signalstyrkan som canal digital säger tvivlar jag starkt på just nu. Har även provat att byta LNB utan att resultatet ändrades. Signalen har en nivå på 232 nu istället för ca 205 som den hade innan jag bytte kabel till en "120db avskärmad superkabel ala jättetjock med dubbla "mantlar" etc etc =) ".

    Någon annan som har Canal Digital med samma box som mig (HDTV boxen utan inspelning) som kan kolla vad signalen ligger på ??? vore jag glad om jag fick veta.

    Nu när jag ändå har 2 LNBn kanske man ska använda båda ? Kanske blir bättre ?

    Annars får jag köpa nån stolpe och smälla upp på taket eller kanske fästa parabolen i skorstenen eller något för att få in bättre signal.

    /Danne

  3. #13
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Jag har samma box som dig och jag har en nivå på ungefär 185-190, men har även testat med en annan parabol som hade en nivå på 204 och då funkade det lika bra som med den andra.

    /Juppe

  4. #14
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Stirra dig inte blind på värdena , de skiljer garanterat mellan boxar. Jag testade 10 st DM 600 S, med samma img & på samma parabol samt samma kanaler, och värdena skiljde mellan 70-95% i SNR.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #15
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    dannelasson, du ska bara använda en LNB ?

    Din parabol kanske är dåligt inriktad mot satelliten, tror det kostar (om jag inte minns fel) runt 500kr får att få den riktad mot CD (eller Viasat) av de personer (firmor) som sätter upp paraboler för Viasat och CDs räkning.

    Nu när du ändå har bra kabel och den biten kanske värt investera pengarna i någon som kan kolla parabolen också så slipper du problemen framöver kanske. Eller någon du känner som har något instrument eller satbeeper. Du kan köpa en själv om du vill, det enda som krävs är ju små mikroskopiska justeringar eftersom du redan tar in CD.

    Kolla också med satlex sajten att din LNB är lite vriden vilket den ska va, kan påverka.

Liknande ämnen

  1. Snö på parabolen
    Av Nubbe i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 16:36
  2. tv3 2-6 på parabolen
    Av pera i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 16:45
  3. Montera Lnb Nr 2 på parabolen
    Av Dizzy_dan i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-08, 16:46
  4. rikta om parabolen??
    Av savbrink i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 10:21
  5. Hur ställa in parabolen och LNB ?
    Av boho999 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 19:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss