Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 1 parabol 2st mottagare

  1. #1

    1 parabol 2st mottagare

    Hej, Idag så kör jag med canal digitals inspelningsbara HD box i vardagsrummet och dom fria Boxer kanalerna i sovrummet.

    Går det att trixa till det på något sätt så att jag kan kolla på Canal Digital -kanalerna i både vardagsrummet och i sovrummet med bara en parabol.

    Går det tex att byta ut HD-boxen mot någon Dreambox och köra via nätverket till en annan Dreambox i Sovrummet?

    Jag är som ni förstår inte speciellt insatt i hur det skulle fungera, men någon annan kanske vet.

  2. #2
    Hej,

    Om du inte vet hur / orkar fixa med cardsharing och liknande så kan du ju alltid skaffa CDs multirumsabbonemang för hela 80 kr / månad, exklusive en extra box då... Jag tror att det kan vara lönsamt i längden, så länge man inte tycker det är roligt att lära sig nytt osv. Om du vill lära dig hur du gör med cardsharing så rekomenderar jag sökfunktionen eller kanske forumsdelen som behandlar det i sin fullo...

    /Lilla jag

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    burton666, du måste först ha en TWIN lnb och dra en till kabel från parabolen till ditt vardagsrum. Då kan du ha en till box där med kort och titta på CD utbudet oberoende av den andra TVn och dess box. Om du som idag förmodligen "mixar" in digital-TV via boxer i kabel så har du även boxers utbud i båda rummen där du har TV-uttag (eller ska ha TV-uttag eller kabel).

    Hur ofta tittar du på TV i vardagsrummet, om det inte är ofta kan du förenkla för dig själv så att du kan flytta boxen när du vill titta i andra rummet.

    Det är bara dom vanliga standardkanaler kan titta på med en Trådlös AV-överföring, dom funkar bra, och du får även med en IR-länk så du kan sitta med fjärrkontrollen till CD-boxen och byta kanal osv precis som du satt i sovrummet och tittade på TV. Du kan fortfarande bara titta på en TV åt gången. HDTV kanalerna får du titta på där boxen står, antar det kräver man kör dem över HDMI.

    Det som sedan behövs där CDs digital-box står är en scart switch, som du måste ändra varje gång du ska titta i andra rummet, plus någon extra scart kabel eller så.

    http://www.kjell.com

    TV/Video -> Trådlös AV-överföring ->

    Om det finna andra lösningar för HDTV osv vet jag inget om. Annars är ju cardsharing bra men egentligen ett alternativ man bör undvika om det går, krångligt, tekniskt, även utrustningen är dyr. Men det bestämmer du själv.

  4. #4
    .wysiwyg { PADDING-BOTTOM: 0px; MARGIN: 5px 10px 10px; PADDING-LEFT: 0px; PADDING-RIGHT: 0px; FONT: 10pt verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; BACKGROUND: #f5f5ff; COLOR: #000000; PADDING-TOP: 0px } .wysiwyg A:link { COLOR: #22229c } .wysiwyg_alink { COLOR: #22229c } .wysiwyg A:visited { COLOR: #22229c } .wysiwyg_avisited { COLOR: #22229c } .wysiwyg A:hover { COLOR: #ff4400 } .wysiwyg A:active { COLOR: #ff4400 } .wysiwyg_ahover { COLOR: #ff4400 } P { MARGIN: 0px } .inlineimg { VERTICAL-ALIGN: middle } För fortsatt diskussion så använd http://www.comhit.net/showthread.php?t=25254
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Parabol
    Av PibesiLL i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 08:01
  2. Trådlös överföring: Parabol -> Mottagare
    Av phq i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 15:51
  3. Två mottagare en parabol?
    Av Xzycho i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-03, 00:28
  4. 40 cm parabol
    Av tropical i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-16, 23:00
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 09:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss