Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Kabel-tv i umeå

  1. #11
    Jo jag vet, men att investera i ytteligare en tuner + att teckna abb. och pröjsa anslutningsavgift känns inte lönt.

    E lite halvt sugen på Viasat motor och enda möjligheten att få en den utan tallrik är med svesat. Och jag vill undvika dubbla boxar.

    Svesat säger att boxen indikerar conax bara för att cryptoguard liknar conax rent tekniskt.

    hmm. dvbsnoop verkade för krångligt för att jag skulle försöka mig på det. Får se om jag får tid, annars får jag lita på vad de säger.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    om du ska ha svesat och boxer/cd så blir du tyvärr tvungen ha dubbla boxar...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  3. #13
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    clarsson89, synd du inte kunde ha parabol.

    Jag har sett folk som löst problemet i rinkeby (stockholm) genom att hänga kabel runt huset till någon med balkong i söderläge (eller med sikt till satelliterna) och kopplat på sig den vägen. Ser ganska roligt ut, värsta kabelträsket i det området. Men många vill se kanaler från hemlandet antar jag.

  4. #14
    Jag sitter på ett statsnät i gävle (Cantab) med samma funderingar kring cryptoguard.
    Det ska nu finnas en ca modul för cryptoguard sk. CryptoCAM som du kan köpa och sätta i en ledig Common Interface (Ci) plats i dreamboxen, anna box eller i tv med utag för detta.
    Cantab i Gävle går över till Cryptoguard 1 dec och ska då ha tillgång till en hd/pvr box från Triax innom kort. Priset var dock ej fastslaget.
    Vet själv inte om den är ett alternativ i jämförelse med Dreambox. Har själv ingen Dreambox men vad tror ni kan vara bästa alternativet utan att behöva betala skjortan. Dreamboxen kan man väl andvända till så mycket mer men är den lätt att förstå sig på. Man vill ju inte sitta med en box som man måste uppdatera och ändra inställningar på hela tiden.
    Vad tycker ni vana användare???

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    Hej, Någon som har "dagsfärsk" information om ursprungsfrågan från Clarsson 89? Jag är på väg att bli granne med honom....

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    vad behöver du hjälp med?

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    Funderar om DM funkar på dessa leverantörer av Tv-utbud

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    skulle vilja komma åt Viasats sportutbud, b la Hockey...

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    lättast är att köra via parabol då om du har möjligheten, men dreambox tror ja klarar av boxer iallafall om ja inte minns helt fel, men kör du parabol så kommer du åt alllt du vill komma åt tex Cmore/ viasat osv osv

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    98
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tattisator Visa inlägg
    Funderar om DM funkar på dessa leverantörer av Tv-utbud
    Jag kör mitt cd kabelabonnemang i min dreambox. Bor i på haga i umeå.

Liknande ämnen

  1. Canal digital DVB-C Umeå
    Av galonia i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 23:22
  2. CD via kabel EPG.
    Av oddball i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 18:28
  3. CD kabel-tv
    Av mrjohan i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 21:28
  4. CD kabel TV
    Av Fatboy i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 14:16
  5. RS 232 kabel
    Av Mirage i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-21, 12:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss