Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 50

Ämne: Aldrig jag skulle ge 12 papp för en DM8000

  1. #11
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Jag tycker att den är värd varenda krona jag har lagt ner på boxen. Uppgraderat med en T tuner, 640 GB HDD och fläkt.

    Jag har ägt både UFS910, IPbox 9000 och DM800. Det är endast DM800 som kan konkurera med DM8000 i funktioner/mjukvara och stabilitet enligt mina erfarenheter.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  2. #12
    richard_roe
    Gäst
    Jag har krav på HDMI och kan därför inte nöja mig med en DM800. Dubbla mottagare behöver jag inte för jag har flera STB ifall jag behöver spela in något. Video decoding av både MPEG-2 och MPEG-4/H.264 stöds också vilket

    @bpl Då undrar jag om du har provat UFS910 med Enigma2 ? Det lär vara betydligt bättre än originalprogrammet.

  3. #13
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    DVI på DM800/8000 är HDMI signal, det är bara kontakten som skiljer mot HDMI... Personligen föredrar jag DVI kontakt då man kan skruva fast kontakten i boxen med 2 st skruvar...

    Jag har provat UFS910 med Enigma2 som fungerar betydligt bättre än orginal mjukvaran.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av bpl Visa inlägg
    DVI på DM800/8000 är HDMI signal, det är bara kontakten som skiljer mot HDMI... Personligen föredrar jag DVI kontakt då man kan skruva fast kontakten i boxen med 2 st skruvar...

    Jag har provat UFS910 med Enigma2 som fungerar betydligt bättre än orginal mjukvaran.
    Det som är lite tråkigt med DVI är ju dock att man får inget ljud med, utan måste köra separat ljudkabel till TV och eventuell hemmabio. En aning tråkigt då om man helst vill köra digitalt ljud. Visst har den optisk utgång, men det finns fördelar med att köra ljudet genom hdmi...

  5. #15
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    283
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av richard_roe Visa inlägg
    Jag har krav på HDMI och kan därför inte nöja mig med en DM800. Dubbla mottagare behöver jag inte för jag har flera STB ifall jag behöver spela in något. Video decoding av både MPEG-2 och MPEG-4/H.264 stöds också vilket

    @bpl Då undrar jag om du har provat UFS910 med Enigma2 ? Det lär vara betydligt bättre än originalprogrammet.

    Vet du vart man kan kolla vilka olika filformat den klarar utav att spela upp? Skulle man kunna använda den som en fullfjädrar mediaspelare? T.ex. spela upp IMG/ISO kompatibel med .sub och divx/xvid m.m.??

  6. #16
    Jag skulle hellre ge 12 papp för en bubbelpool :=))

  7. #17
    richard_roe
    Gäst

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av card Visa inlägg
    Vet du vart man kan kolla vilka olika filformat den klarar utav att spela upp? Skulle man kunna använda den som en fullfjädrar mediaspelare? T.ex. spela upp IMG/ISO kompatibel med .sub och divx/xvid m.m.??
    Nu har jag inte fått min box ännu men i Media Center lär man kunna spela upp avi, mpg och mkv samt mp4. Jag har inte kunnat hitta så mycket. Man kan montera en disk via nätverket NFS eller CIFS eller koppla in en disk via USB-porten samt spela filer som ligger på dessa. Förutom externa USB-diskar kan man även ansluta externa DVD-spelare via USB. Det finns 1 USB-uttag på fronten och 2 på baksidan.

    Linux ligger ju i botten så man borde ju kunna montera ISO-filer
    Kod:
    mount -o loop -t iso9660 file.iso /mnt/test
    och komma åt dom via någon plugin. Om det inte fungerar idag så kommer det säkert att fungera inom kort ifall tillräckligt många finner det intressant.

    Eftersom Enigma2 är relativt nytt för UFS910 kan man nog räkna med att allt inte fungerar 100% riktigt ännu. Jag tror dock mycket på konceptet att använda Enigma2 på denna box eftersom det ligger så mycket utvecklingsarbete bakom.

    Jag lovar att göra en recension av UFS910 med Enigma2 ur praktisk synvinkel och lägga ut den här på comhit. Jag räknar med att få min box innan helgen. Det känns mycket spännande och jag känner mig som ett litet barn som med stora ögon betraktar paketen under julgranen och undrar om inte Julafton kommer snart. HM-Sat var snabba att leverera boxen följande vardag så all heder till dom. Priset som jag fått betala för min UFS910 är 2.491,58 kr och det är INKLUSIVE frakten med UPS. Det bör vara ett bra pris då jag sett att en del försökt få ut motsvarande belopp för begagnade dito. Priserna i Sverige varierar mellan 3299 och 3795. En del i förklaringen till att det blir billigare att handla av HM-sat är att man får betala 19% tysk moms istället för den svenska 25% men bara en bråkdel av prisskillnaden på ca 40% ligger inte där. Vem vill egentligen betala extra moms och högre priser?

    Sen ang rubriken på ämnet, att betala 12 papp för en DM8000 så borde den egentligen vara "Aldrig jag skulle ge 4 och en halv papp + frakt för en DM800" eftersom DM800 verkar ha det mesta av funktionerna som UFS910 har. UFS910 har inbyggd nätdel och en switch på baksidan. Ingen f***ba**d adapter! Sånt tycker jag om. Man kan hoppas att DC-adaptern som följer med DM800:an håller högre klass än den som brukade följa med DM500.

    Köper man en DM800 istället för en UFS910 får man förutom ungefär det dubbla priset förmodligen räkna med en lite mer mogen programvara och kanske enklare installations/uppdateringsprocedurer. Vi får se.

  8. #18
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    283
    Tackad
    2 gånger
    Ser mycket fram emot en liten recension på denna motagare, vill mer än gärna byt ut min gamla 500s =)

    Skulle gärna se att det kom en spelare som liknar Dvicos Tvix 6500 fsat även med satelit ingång och möjlighet att ansluta till en proxy. Det skulle jag gärna betala lite extra för =)

  9. #19
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sprutten Visa inlägg
    Det som är lite tråkigt med DVI är ju dock att man får inget ljud med, utan måste köra separat ljudkabel till TV och eventuell hemmabio. En aning tråkigt då om man helst vill köra digitalt ljud. Visst har den optisk utgång, men det finns fördelar med att köra ljudet genom hdmi...
    Nope, inget du skriver stämmer för 5 öre. Som jag skrev i förra inlägget så är det HDMI signal ut ur DVI kontakten med ljud.

    Du kan skicka HDMI signal genom en SCART kontakt om du vill, kontakt och signal är 2 skilda saker...

    Kathrein UFS910 är en "gammal" mottagare. Boxen kom ut sommaren 2007, jag var en av dom första i Sverige som ägde boxen.
    Då fanns iof bara orginal mjukvara som funkade under all kritik. Idag har det kommit ny orginal mjukvara som fixar DVB subs, diseqc 1.2 mm som inte fanns för 2 år sedan.

    Varför jag är lite negativ till boxen är att den är lite krånglig att ha och göra med, flasha om osv. Grymt ful och plastig, riktigt dålig fjärrkontroll, Enigma2 mjukvaran fungerar inte lika bra som på en Dreambox...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  10. #20
    richard_roe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av bpl Visa inlägg
    Varför jag är lite negativ till boxen är att den är lite krånglig att ha och göra med, flasha om osv. Grymt ful och plastig, riktigt dålig fjärrkontroll, Enigma2 mjukvaran fungerar inte lika bra som på en Dreambox...
    I min kommande recension av Kathrein UFS910 kommer jag fokusera på användbarhet både vid installation och dagligt bruk men fokus kommer helt klart att ligga på det sistnämnda. Av alla egenskaper jag ska bedöma kommer utseendet ganska långt ner även om jag personligen inte tycker att den är ful på något sätt.


Liknande ämnen

  1. DM800 HD aldrig startad
    Av conta1968 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:10
  2. DM8000 kommer aldrig att finnas i handeln!
    Av humlan57 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 15:49
  3. Jag ska aldrig mer dricka sprit?
    Av Deas i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-01-04, 21:41
  4. Aldrig knäckts??
    Av Nallemannen i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-12, 19:56
  5. aldrig mer, eller???
    Av snurpen i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-07, 15:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss