tack, då vet jag
tack, då vet jag
Ett sådant filter i kombination med en annan dragning av kabeln ska nog göra grejen, får testa till helgen.
Ingen som vet vad min andra typ av störning kan bero på? Känns lite som att proccesorn får lite mycket att tänka på och bilden därför svartnar. Har aldrig upplevt detta någonsin på alla dreamboxar jag använt. Ingen som har någon ide?
Börja med filtret och se om du blir av med problem 1. Problem 2 verkar vara svårare att hitta lösningen till; men har du tur kanske filtret löser det också. Annars blir det väl att börja testa olika image osv.
Själv har jag råkat ut för att vissa plugins hänger boxen, t.ex. e-mail checker. Så ta bort all onödig skit för att minimera saker som kan påverka. Kolla också så att dreamboxen inte är för varm. Jag hade problem med min 7000 när jag hade 3,5 tums disk i den. Har nu byt till 2,5 tums och temperaturen i boxen har minskat väsentligt.
Har en hårddisk i, en 120gig 2,5tum. Men den indikerar 44grader, det tycker inte jag är mycket. Vart går smärtgränsen, har inga plugins mer än CCcam installerade.