Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: DM600 Kanlaer hänger/försvinner

  1. #1

    DM600 Kanlaer hänger/försvinner

    Tjena. Jag har installerat en DM600 hemma, till en början tyckte jag att allt fungerade bra men efter ett tag märkte jag lite konstigheter. Först märkte jag att Svt1 och Svt2 var svarta. Svt1 Talande Text och Svt2 Talande Text fungerar bra, går jag från Svt1 Talande Text till Svt1 fungerar Svt1 i tio-femton sekunder, samma med Svt2.
    Igår försvann även Tv6, den är svart och ingenting verkar fungera. Resterande kanaler fungerar ännu så länge bra.
    Är det någon som har haft liknande problem eller som vet vad problemet kan vara, jag har ComHem förresten.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Dålig signal kanske... testa med en annan antennkabel...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  3. #3
    OK, har haft lite misstankar ditåt, det är en hyffsat ny ClasOlson kabel, dock 10m. Ska mula in en antennförstärkare i eftermiddag och se om det blir någon skillnad.

  4. #4
    Japp, då har jag provat runt lite. Började med att meta in en antennförstärkare, ingen skillnad. Efter det flyttade jag boxen närmare uttaget och kopplade in den med en en meters kabel, ingen skillnad där heller. Det lite konstiga är att sexan fungerade i ett par dagar.
    Någon som har tips på fortsatt felsökning?

  5. #5
    EuroPK
    Gäst
    om du har tillgång till en annan box, prova med den kanske taskig tuner i din ?

  6. #6
    Ja iof, har tyvärr ingen annan box.

  7. #7
    Trean har också försvunnit, vilken soppa. Ska kolla i vänskapskretsen om någon kör Dreambox och låna den om möjligt.

  8. #8
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Kommer du ihåg vad du hade för signal styrka tidigare, det kan ju ha hänt att fastigheten du bor i har fått nåt fel, kolla om någon granne(om det finns) har märkt att det är sämre signal !

  9. #9
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    17
    Tackad
    2 gånger
    Samma sak här hos mig på min DM600S. Min signal ligger på runt 95/95 så det ska väl inte vara några problem med den.

    Kanaler försvinner allt eftersom. Räcker med en ny kanalsökning så hittar den alla kanaler som försvunnit, behöver inte uppdatera favoritlistor osv så det gå ju snabbt att åtgärda men jag skulle vilja hitta anledningen så att det blir slut på detta en gång för alla.

  10. #10
    Samma sak här med en ny DM600S - Thor 0,8W.
    Förlorade först TV3 och några andra kanaler.
    Efter en ny kanalsökning var allt Ok igen.
    Ett par dagar senare vara alla kanaler på frekvens 11278V borta (div. canal+ programm). Istället för den korrekta frekvensen 11278V visar mottagaren 11274V på alla kanaler på denna frekvens, och en något lägre Symbolrate än vad som är riktigt.
    Så det verkar som om tunern slumpmässigt tappar den korrekta frekvensinställningen ibland.
    En ny kanalsökning och allt var Ok igen.

    Igår tog jag kontakt med Dream-Multimedia i Tyskland via email och beskrev problemet. Inom två timmar hade jag svar från dom där dom trodde att tunern hade en defekt. Dom skickar mej en ny tuner omgående.
    Fortsättning följer.....

    hansing

Liknande ämnen

  1. MgCamd + NewCs + DM600 Boxen hänger sig
    Av lordarcane i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-15, 19:09
  2. ip nummer försvinner
    Av jochie25 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 19:59
  3. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 08:21
  4. Vilka kanlaer kan man få?
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 20:35
  5. Dtu7 FÖrsvinner :-)
    Av trollhattan i forum Boxer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-01-12, 20:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss